וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בארה"ב: האם צפון קרוליינה תכריע?

טלי גולדשטין

30.10.2008 / 13:40

בגלל שיטת הבחירות האמריקאית, מדינה בודדת עשויה להכריע את התוצאה במרוץ לנשיאות. וואלה! חדשות סוקרת את מדינות המפתח

בעוד מרבית המדינות בדרום ארצות הברית הופכות עם הזמן למעוזים של המפלגה הרפובליקנית, הזירה הפוליטית בצפון קרוליינה הרבה יותר תחרותית. במדינה זו, שתי המפלגות חולקות את מושבי בית הנבחרים ועד 2004, חלקו גם את המושבים בסנאט.

עם זאת, ב-2004 זכו הרפובליקנים במושב אותו עזב המועמד הדמוקרטי דאז לסגנות הנשיאות ג'ון אדוארדס. הדמוקרטים צפויים למאבק קשה על מנת בחזרה את מושב זה בנובמבר. וברק אובמה – עם תמיכתו בקרב האוכלוסייה השחורה והציבור המשכיל – עשוי להפוך את המרוץ לנשיאות לתחרותי ביותר שנרשם בשנים האחרונות. אך המועמדים הרפובליקניים הם שצפויים לנצח בכל זאת בצפון קרוליינה.

הקול הדמוקרטי בצפון קרוליינה נמצא בעיקר ב"משולש המחקר", המרוכז סביב בירת המדינה ראלי שבמחוז פידמונט. אזור זה הוכיח עצמו כמגנט לעשירים ולאנשים משכילים מהמעמד הבינוני, הנוטים שמאלה. ציבור בוחרים זה בשילוב עם הקהילה השחורה במדינה, שהיא רובה ככולה דמוקרטית, מאזנים את האזורים הכפריים, הנשלטים על ידי הרפובליקנים.

משולש מחקר זה, בדומה לעמק הסיליקון ותעשיית ההיי-טק, הפך לאחד ממרכזי המחקר הרפואיים החשובים והמובילים בעולם. יצרניות תרופות כגון "גלקסו סמית קליין", ממוקמות במשולש ומהוות את המעסיקות הגדולות במדינה. כוח העבודה שלהם מגיע מאוניברסיטאות מקומיות, כגון "דיוק", "אוניברסיטת צפון קרוליינה" ו"האוניברסיטה של מדינת צפון קרוליינה". חוות החזירים ומטעי הטבק של צפון קרוליינה הם כיום נחלת העבר. למעשה, צפון קרוליינה נחשבת לאחת המדינות המתועשות בדרום ארה"ב.

היסטוריה של הצבעה:
2004 – בוש: 56%, ג'ון קרי: 44%
2000 – בוש: 56%, אל גור: 43%
1996 – ביל קלינטון: 44%, בוב דול: 49%.

אוכלוסייה: 8,856,505. מדורגת במקום העשירי מבחינת גודל אוכלוסין.
מושל – מייקל איזלי: דמוקרטי
מספר אלקטורים: 15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully