וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "נמשיך למכור נשק לבעלות בריתנו"

עידן דורנר

28.10.2008 / 14:58

הנשיא מדוודב ביקר את החלטת ארה"ב להטיל סנקציות על חברה רוסית, החשודה במכירת טכנולוגיה רגישה לייצור נשק להשמדה המונית

נשיא רוסיה דמיטרי מדוודב אמר היום (שלישי), כי הסנקציות שהטילה ארה"ב על החברה הרוסית ליצוא נשק הן לא יעילות ולא תהיה להן השפעה משמעותית על המכירות שלה. משרד החוץ האמריקאי הטיל בשבוע שעבר סנקציות על חברות בסין וברוסיה, בטענה שמכרו טכנולוגיה רגישה שעשויה לסייע לאירן, צפון קוריאה וסוריה לפתח נשק להשמדה המונית או מערכות טילים.

אחת החברות ברשימה היתה "רוסובורונקספורט" הרוסית, חברה ממשלתית לייצוא נשק. "בעיני, סנקציות שכאלה הן קצרות רואי", אמר מדוודב לוועדה ממשלתית המפקחת על עסקאות הנשק הרוסיות. "זהו ניסיון להקשות על המסחר ולסגור דלתות, אך השפעת המהלך הזה לא תורגש".

ארה"ב הביעה בעבר דאגה על כוונת רוסיה להרחיב את מכירות הנשק למדינות כמו אירן, סוריה וונצואלה. הרוסים אמרו בתגובה כי ארצם תמכור אך ורק נשק להגנה וטענו כי סחר הנשק העולמי הוא פוליטי מדי. "נמכור נשק וציוד צבאי על מנת לשפר את פוטנציאל ההגנה של בעלות בריתינו", אמר מדוודב. הוא חזר על מחאות הקרמלין על כך שהמערב וכמה ממדינות חבר העמים לשעבר, בהן אוקראינה, מוכרות נשק לגאורגיה, שיאלצו את מוסקבה לנקוט במהלכים צבאיים. רוסיה האשימה בעבר גם את ישראל במכירת נשק לגאורגיה.

"ישנן כבר תכניות לחמש מחדש את המשטר בגאורגיה. לא נשכח זאת וניקח זאת בחשבון במהלכינו הפוליטיים", אמר מדוודב. מכירת נשק הוא אחד התחומים בהם רוסיה מצליחה להתמודד בהצלחה עם שאר העולם. לטענת מדוודב, היקף המכירות עולה על 30 מיליארד דולר בשנה. "זה חשוב מאוד כעת, לאור המשבר הפיננסי המתפשט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully