וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס רומז: ההתנתקות היתה כישלון

28.10.2008 / 15:07

באירוע לרגל עשור למרכז פרס, אמר הנשיא כי "אם ההתנתקות היתה הצלחה, היינו חוזרים עליה בגדה", אך הבטיח: "נעזור לפלסטינים להקים מדינה"

"אם ההתנתקות היתה הצלחה, היינו חוזרים עליה גם בגדה המערבית" – כך אמר היום (שלישי) נשיא המדינה שמעון פרס בפאנל המרכזי באירועי העשור של מרכז פרס לשלום, שעסק בשלום ברחבי העולם. לדבריו, "לא נפסיק לשאת ולתת עם הפלסטינים ונעזור להם בכל לבנו על מנת להגיע למדינה פלסטינית עצמאית עם כלכלה אמיתית. ככל שייטב לפלסטינים, כך יהיה לנו שכן טוב יותר ואנו רוצים לראות בפלסטינים שכן ולא אויב".

בפאנל שנערך במלון "דן" בתל אביב השתתפו מנהיגים מרחבי העולם, ביניהם נשיא קרואטיה, שר החוץ של דנמרק, נשיא קפריסין לשעבר, נשיא קוריאה לשעבר, נשיא פרו לשעבר, יועצו של מלך מרוקו והדוכסית מיורק שרה פרגוסון. בנאום הפתיחה שנשא אמר פרס כי הפערים במשא ומתן עם הפלסטינים ניתנים לגישור. "אם נתקרב לפלסטינים, העולם הערבי יתמוך בשלום. זה בר עשייה, זה אפשרי. מעולם לא היינו קרובים יותר לשלום כפי שאנו קרובים היום".

נשיא פרו לשעבר, אלחנדרו טולדו, אמר בפאנל כי יש להילחם בעוני ובאבטלה כדי להשיג שלום. "השלום לא יושג על ידי השתקת הרובים אלא על ידי השתקת בטנם הרעבה של העניים. האויב נמצא בתוכנו – העוני, האפלייה ואי השוויון. יש לפעול ולהשקיע את כל המאמצים לטובת החינוך".

שר החוץ של דנמרק, ד"ר פר סטיג מולר, טען כי השלום נחוץ לפיתוח האזור וקרא לאזרחים הישראלים והפלסטינים לבחור במנהיגים שיפעלו למען השלום. "הציבור צריך לשלוח אותות לפוליטיקאים ביום הבחירות שהם רוצים שלום. הרי מה רוצים האזרחים? ביטחון על כל היבטיו: היעדר חיכוך, בריאות טובה וסיכויי הצלחה לילדים. הצעירים הם אלו שיחיו בשלום או במלחמה ולכן הם צריכים לדחוף לשלום ולהפכו לבר קיימא".

יועצו היהודי הוותיק של מלך מרוקו, אנדריי אזולאי, שהשתתף גם הוא בפאנל אמר כי "רוח השלום באזור המזרח התיכון חיה ונושמת והיא לא נמוגה. השלום מעולם לא היה חזק יותר וברור יותר מהיום". לדבריו, על ישראל לדון ברצינות ביוזמה הערבית מ-2002. "האם יכולנו לדמיין שמסעודיה תצא קריאה לדיאלוג יהודי-ערבי?", שאל. "אני חושב שיש לנו תנופה אך היא לא תימשך לעד", אמר. "זה מצב מסוכן משום שמחר המצב בגדה יכול להתפוצץ ואז נמתין לתנופה חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully