וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיילין כבר מתכננת את היום שאחרי מקיין

טלי גולדשטין

28.10.2008 / 13:49

יש הטוענים כי מושלת אלסקה שרה פיילין כבר מתכננת את מהלכיה לקראת 2012. האם תמצא עצמה בקרב חזיתי מול הילרי קלינטון?

שרה פיילין עשויה למצוא עצמה ב-4 בנובמבר חוזרת לתפקידה הקודם כמושלת אלסקה או לחילופין כסגניתו של הנשיא הבא של ארצות הברית. אפשרות שלישית: היא עשויה להתחיל ולתכנן את המרוץ שלה לנשיאות ב-2012.

לפי דיווח באתר "פוליטיקו", החלו כבר לרחוש שמועות לגבי מירוצה העתידי של פיילין לנשיאות. אם ג'ון מקיין יפסיד בשבוע הבא, שרה פיילין "הרוויחה את הזכות לרוץ ב-2012", אמר גרג מולר, יועץ בכיר לשעבר במסעות הבחירות של פאט ביוקנן וסטיב פורבס הרפובליקנים. לדברי מולר, פיילין העניקה לשמרנים "תקווה" ו"משהו להאמין בו".

גם אם ינצחו מקיין ופיילין בבחירות, "קיימת אפשרות שאם מקיין יחליט לכהן אך ורק כהונה אחת, שרה פיילין, המייצגת את הערכים המסורתיים של אמריקה, תראה כבחירה הגיונית עד 2012", הוסיף מולר.

בעודם מתאמצים ליצור קשר עם הבוחרים, ברור לכל כי מקיין ופיילין לא הצליחו ליצור קשר בינם לבין עצמם. בסופו של דבר, הם בקושי מכירים אחד את השניה. כשמקיין הופיע בתוכנית האירוח של דיוויד לטרמן ב-16 באוקטובר, הוא הילל ושיבח את פיילין אך המשיך וציין כמה מעט ידע עליה לפני שבחר בה כשותפתו למרוץ. "לא הכרתי אותה טוב. שמעתי עליה אך לא הכרתי אותה באופן אישי היטב", אמר.

הניכור בין השניים הוא מוחשי ביותר. לדברי צ'אק טוד, מרכז הסיקור הפוליטי ברשת NBC, היה עד לראיון שהעניקו לאחרונה פיילין ומקיין יחדיו. "היה מתח בחדר", אמר לאחר מכן. "כששוהים עם השניים, חשים שהכימיה פשוט אינה קיימת שם. וזה גורם לך לתהות: האם ג'ון מקיין יתחיל להאשים אותה מעתה והלאה בכל דבר? להאשים את עצמו? האם היא תאשים אותו?". ההבדל היחיד בין השניים הוא שבמידה שמקיין יפסיד, הוא לא ירוץ פעם נוספת ב-2012 בעוד פיילין מסוגלת.

הזמן מרפא הכל

ומה בדבר כל הפרסומים השליליים שאפפו את פיילין מאז הוכרזה מועמדותה? תשלום הוצאותיה הפרטיות מכספי המסים של תושבי אלסקה, הטסת ילדיה על חשבון המדינה, קבלת מלתחה יקרה מהוועדה הרפובליקנית וניצול לרעה של תפקידה כמושלת? כל אלו בוודאי יתפוגגו וייעלמו עד 2012. פיילין עצמה כבר מכינה לעצמה אסטרטגיית התגוננות: כמה מהאישומים הנ"ל הם חלק מהמוסר הכפול ממנו סובלות נשים בארה"ב.

לדבריה, הסנאטורית הילרי קלינטון – שיש הטוענים כי היא מתכוונת גם כן לרוץ שנית ב-2012 – נתקלה בבעיה דומה. "אני חושבת שהילרי קלינטון התמודדה עם מוסר כפול במהלך הפריימריז הדמוקרטיים", אמרה פיילין בראיון ל"שיקגו טריביון". "בזמנו דנה התקשורת בסוגיות שטחיות כגון המלתחה שלה והתסרוקת שלה. גברים לא נאלצים לסבול יחס זה", דברי פיילין. "איני מתכוונת להתלונן על כך או להתבכיין. אפלס דרכי בשקט מאחר שאנחנו עומדים בפני משהו גדול ואסור לנו לתת למוסר הכפול להשפיע עלינו", הוסיפה.

כוח נשי

אם תתמודד פיילין ב-2012, ברור כי מטרתה תהיה לנפץ את תקרת הזכוכית. עד אז, תוכיח אמריקה כי היא מוכנה לנשיא שחור, אך מה בדבר נשיאה? לדברי מולר, פיילין תהווה מועמדת חזקה. לדעתו, בין האחרים שיתמודדו לתפקיד יהיו מיט רומני, מייק האקבי, מושל מינסוטה טים פולנטי ומושלת מיסיסיפי היילי ברבור.

מולר סבור כי למרות זניחת חלק מהאינטלקטואלים השמרנים את צוות מקיין-פיילין, הבסיס הרפובליקני עדיין אוהד את פיילין ועשוי לתמוך בה בעתיד. "היא תתמודד ב-2012 כשמרנית הדוגלת ברפורמות, התדמית שנבנתה לה בתחילה. אם אובמה ינצח, הוא ינסה לנהל את המדינה ברוח ערכים אירופים סוציאליסטיים. דבר זה ייכשל ופיילין תוכל לעלות בעזרת המסר שלה", אמר.

יש הטוענים כי פיילין תנהל קמפיין משכנע יותר, המסתמך על ערכים שמרניים מסורתיים, מאשר מקיין עצמו. מולר סבור כי אם ינצח צוות מקיין-פיילין בשבוע הבא, חלק גדול מהקרדיט ייזקף לזכות פיילין. "אם העם יצביע רפובליקנים, הוא יצביע בעבור פיילין", ואם לא ב-2008 אז אולי ב-2012. ואולי נהיה עדים גם למאבק נשי חסר תקדים על מנהיגות ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully