וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונה מביתו בגדה - וחזר אליו לאחר 3 ימים

יהושע בריינר

28.10.2008 / 13:44

צה"ל התיר היום לפלסטיני לשוב לבית ממנו פונה ליד בית לחם. "זו תחושה של חג, אבל הפחד הוא שהחיילים יחזרו לבית"

שלושה ימים לאחר ההשתלטות האלימה של כוח צה"ל על ביתו של תושב כפר חוסאן הסמוך לבית לחם, במסגרתו פונו מהבית עשרת בני משפחתו לטובת הפיכת הקומה העליונה לעמדה צבאית, הורשתה היום (שלישי) המשפחה לשוב לביתה. "זו תחושה של חג", אמר באסם זאעוול, בעל הבית, לוואלה! חדשות, "כאילו נולדת מחדש. אבל הפחד שלנו עכשיו זה שכל אירוע קטן שהצבא יגיד שהוא קרה בכפר, החיילים יחזרו לבית שלנו".

בלילה שבין יום יום חמישי ליום שישי, פרצו חיילי צה"ל לביתו של זאעוול ואמרו כי הם משתלטים על הבית מטעמים ביטחוניים וכי עליהם לפנות את המקום בתוך חמש דקות. זאת אף שלא היה בידיהם 'צו תפיסה' כמקובל. אחד מבניו של זאעוול שזעם על הפריצה, אף הוכה על ידי אחד החיילים. רק כ-12 שעות לאחר מכן הציגו החיילים את הצו המדובר, כשבינתיים הספיק הכוח לגדר את חצר הבית, למקם על אדני החלונות שקי חול ולפרוס רשת הסוואה על הקומה העליונה. למקום הגיעו עד מהרה נציגות ארגון מחסום ווטש, שסייעו למשפחה.

"אני מאמין שהלחץ התקשורתי והפעילות של ארגוני הסיוע היה כבד על צה"ל שהחליט לצאת מהבית", מספר באסם, "65 שעות לא ישנתי, כל הזמן הבית שלי היה מול העיניים והמשפחה עברה לגור אצל השכנים או קרובי המשפחה. גם כשהצבא יצא מהבית לא בא אליי אף אחד ואמר לי שאני יכול לחזור פנימה. למרות זאת אני חייב לומר את האמת שחוץ מקצת לכלוך, החיילים לא הרסו או פגעו ברכוש שבבית".

בתגובה להשתלטות על הבית אמרו בצה"ל, כי זו היתה "פעילות הכרחית למען שמירת הסדר באיזור שכן מדובר במוקד בו מתבצעת פעילות חבלנית עוינת המהווה איום ממשי על כלי רכב ישראליים. זמן קצר לאחר הכניסה לבית הגיע נציג מחטיבת עציון עם הצו המדובר". עוד אמרו בצה"ל כי ייבדק נושא הכאת בן המשפחה, זאת אף כי מבירור ראשוני עולה כי הנער ניסה לחטוף את נשקו של אחד החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully