וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים אברג'יל ערערו לעליון נגד מעצרם

עדי שמחוביץ'

28.10.2008 / 19:35

הערעור לעליון הוגש לאחר שבית משפט המחוזי דחה היום את ערעור האחים ואנשיהם נגד הארכת מעצרם עד הגשת העתירה להסגרתם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

האחים מאיר ויצחק אברג'יל ערערו הערב (שלישי) לבית המשפט העליון נגד ההחלטה להשאיר אותם במעצר עד הגשת העתירה להסגרתם לארצות הברית. ההחלטה לערער לעליון באה לאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה אחר הצהרים את הערר שהגישו האחים ושלושה מאנשיהם, ששון בארשי, ישראל אוזיפה ומשה מלול, בעניין הארכת מעצרם פעם נוספת. הדיון בערעור יתקיים מחר.

אתמול היתה אמורה פרקליטות המדינה להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים בנוגע לבקשת ההסגרה שהתקבלה לפני כשבוע, אך במקום זאת ביקשה הארכת מעצר נוספת על מנת שתוכל ללמוד את בקשת ההסגרה המכילה כ-1,500 עמודים.

הבוקר, עם תחילת הדיון, אמר עו"ד גל לברטוב מפרקליטות המדינה כי ככל הנראה תוגש מחר בקשת ההסגרה לבית המשפט. בנוסף, הוא ציין שהיום יתקיים דיון עם פרקליט המדינה ותבוצע השלמה של ראיות מול הרשויות בארה"ב.

עו"ד שרון נהרי, פרקליטם של האחים אברג'יל, אמר לוואלה! חדשות: "סוף סוף אנחנו מרגישים שהתיק הוא בלון שיתפוצץ. גם רשויות המדינה לא בטוחות בראיות של התיק ופונות בבירורים לאמריקה". השופט יעקב צבן ייתן את החלטתו בערר במהלך היום. אם יקבל השופט את הערר, תבקש המדינה לעכב את ביצוע ההחלטה. אם ידחה בית המשפט את הערר, יערערו סניגורי הנאשמים לבית המשפט העליון.

"מדובר בחירותם של אנשים"

על פי חוק ההסגרה, ניתן להחזיק במעצר נאשם 60 יום טרם הגשת בקשת ההסגרה ו-10 ימים נוספים באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה. ביום רביעי שעבר אזלו 60 הימים בהם מוחזקים חמשת הנאשמים במעצר והמדינה ביקשה, באישור היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, להאריך את מעצרם ב-10 ימים נוספים. שופט בית משפט המחוזי בירושלים, יצחק מילנוב, קיבל חלקית את בקשת המדינה והחליט על הארכת מעצר של שישה ימים בלבד. אתמול האריכה השופטת אתי באום-ניקוטרה את מעצרם של החמישה בארבעה ימים נוספים. מיד עם קבלת החלטת השופטת, הגישו פרקליטיהם של הנאשמים ערר על הארכת המעצר.

עו"ד אבי אודיז, עורך-דינו של ששון בראשי, אחד הנאשמים, אמר כי הוא מבין שבפני בית המשפט עומדת החלטה קשה, שכן על פי טענת המדינה מדובר במעצר של עוד יום אחד בלבד, אבל לדבריו מדובר בחירותם של אנשים, גם אם זו חירות מוגבלת.

הרשויות בארה"ב הודיעו לפני כחודשיים על בקשתן להסגיר את האחים יצחק ומאיר אברג'יל. השניים, יחד עם שלושת החשודים הנוספים, חשודים במעורבות ברצח, הלבנת הון, סחר בסמים והשתייכות לארגון פשע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully