וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: בחירות ב-10 בפברואר

פנחס וולף

28.10.2008 / 14:10

נציגי הסיעות נועדו בלשכתה של יו"ר הכנסת וגיבשו הצעת פשרה. נציגי קדימה והליכוד הסכימו לערוך את הבחירות תוך 110 יום. "כנראה שחברי האופוזיציה פוחדים מלבני"

יו"ר הכנסת דליה איציק כינסה היום (שלישי) להתייעצות את ראשי הסיעות בכנסת. משתתפי הדיון גיבשו הצעת פשרה לפיה הבחירות ייערכו תוך 110 יום, ב-10 בפברואר. הבחירות ייערכו במועד זה אלא אם סיעות הבית יצליחו לבסכים ביניהן ולדחות את מועד הבחירות בשבוע, ל-17 בפברואר - על פי בקשת "יהדות התורה".

ראשי הסיעות החליטו שהכנסת תצא לפגרת בחירות ביום שלישי ה-11 בנובמבר, משום שיום לפני כן תציין הכנסת את רצח רבין, ואיציק ביקשה לתת את הכבוד הראוי לראש הממשלה המנוח. עד אז לא תתאפשר חקיקה פרטית, אלא באישור של ועדת ההסכמות של הכנסת.

יו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון (קדימה) משך את הצעת החוק שקראה לקיום הבחירות תוך 90 יום. חסון הסביר את המשיכה ואמר כי "חברי האופוזיציה דיברו במשך שנתיים על בחירות, אבל כעת מתברר שכנראה הם מפחדים מעליית לבני וקדימה לשלטון". לדבריו, "קיבלנו החלטה שכדי שיהיו בחירות מהירות, עלינו ללכת במסלול של נשיא המדינה של עריכת בחירות תוך 110 יום".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר: "דרשנו בחירות ובאיחור רב קדימה הצטרפה לעמדתנו". לדבריו, "אנחנו שבעי רצון שסיעות אחרות מצטרפות לעמדה שלנו". לדברי סער, "הבהרנו מהרגע הראשון שהליך חקיקה מסוכן משום שיש גורמים בכנסת שמבקשים לאחר את מועד הבחירות".

הצעות החוק ירדו לטמיון

בכנסת יש מתנגדים להסכמה שהושגה, שמבקשים לדחות את מועד הבחירות עוד יותר, מהלך ממנו סיעות קדימה והליכוד חוששות. סגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק זיו (גיל) הניח אתמול הצעת חוק לפיזור הכנסת בתוך 120 יום - לאחר ה-10 בפברואר. גם ח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת רע"מ-תע"ל, אמר כי מבחינת סיעתו אין לערוך את הבחירות לפני אמצע פברואר.

בסיעות הקטנות בכנסת התלוננו על כך שהליך החקיקה של הכנסת ה-17 יסתיים לאחר שהכנסת תפוזר בשבוע הבא. לטענת מספר חברי כנסת, הם מחזיקים בקנה הצעות חוק שבהן הושקעו מאמצים וזמן רב, וכעת ירדו לטמיון.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ביקש לדחות את הבחירות למועד מאוחר יותר משום שעל פי לוח השנה העברי, ה-10 בפברואר הוא יום לאחר ט"ו בשבט. במוצאי ט"ו בשבט נערכים בקהילות החרדיות "טישים" עד לשעות הקטנות של הלילה, וליצמן חושש שפעיליו יתקשו להיות ערניים ביום הבחירות.

עדכון ראשון: 12:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully