וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם הפסיד 2.8 טריליון דולר במשבר

טלי גולדשטין

28.10.2008 / 12:30

דו"ח בנק אוף אינגלנד קובע כי על מנת להימנע ממשבר כלכלי חמור עוד יותר, יש ליישם רפורמה בסיסית ויסודית של המערכת הבנקאית הגלובלי

המשבר הכלכלי שפשט בעולם בחודשיים האחרונים הותיר את המוסדות הפיננסיים בהפסדים בסך 2.8 טריליון דולר, כך העריך היום (שלישי) בנק אוף אינגלנד. הבנק המרכזי של אנגליה קרא גם ליישום רפורמה בסיסית ויסודית של המערכת הבנקאית הגלובלית כדי למנוע הישנות של סערה דומה חסרת תקדים שלא נראתה כמותה מאז פרוץ מלחמת העולם הראשונה.

לפי דיווח ה"גרדיאן" הבריטי, לאחר ביקורת חצי שנתית של ה"סיטי" של לונדון מצא הבנק כי יש צורך ברגולציה קפדנית יותר על מדיניות ההלוואות, זאת כחלק מהלקחים שנלמדים עתה מהטעויות שהובילו למשבר המערכתי ההולך ומחריף במהלך 15 החודשים האחרונים.

דו"ח היציבות הפיננסית של הבנק, שצפוי להישלח לכל מנהל בנק בבריטניה, הכפיל את ההערכות הקודמות של הפסדים פוטנציאליים עמם מתמודדים המוסדות הפיננסיים מאז האביב, אך במקביל קבע כי עם הזמן, יצטמצמו ההפסדים אפילו ב-50%.

הערכת הבנק היתה גבוהה יותר מאשר הערכה מעודכנת שפרסמה באחרונה קרן המטבע הבינלאומית (IMF). דו"ח הארגון התמקד במוסדות פיננסיים ולא כלל הפסדים שנבעו מהירידות שנרשמו בשבועות האחרונים. הערכות בנק אוף אינגלנד של הפסדי הבנקים הבריטים ממשבר המשכנתאות עומדות על 122.6 מיליארד לירות שטרלינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully