וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה מציגה: גימ"לים לכל המרבה במחיר

נתיב נחמני ויהושע בריינר

28.10.2008 / 9:57

חמישה רופאים מכפר קאסם נעצרו בחשד שמכרו אישורי מחלה מזויפים למאות חיילים מבלי שבדקו אותם, ואפילו באמצעות הטלפון

שמונה עובדי מרפאה בכפר קאסם, בהם חמישה רופאים, נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד שמכרו אישורי מחלה מזויפים (גימ"לים) לחיילים. בחקירה שנוהלה ביחידה המרכזית של מחוז המרכז בשיתוף עם מצ"ח עלה כי החשודים מכרו אישורים למאות חיילים במשך תקופה ארוכה. במסגרת החקירה נרכשו אישורים רפואיים אף דרך הטלפון. עובדי המרפאה נחקרים במשטרה וצפוי כי מאות חיילים ייחקרו גם הם. הרופאים שפעלו על פי השיטה חשודים שמכרו שלושה ימי גימ"ל עבור 100 שקלים.

החקירה נפתחה במשטרה הצבאית בעקבות עשרות פניות ממפקדים בצבא שטוענים שהתלוננו על היעדרות משמעותית של חיילים שהוציאו אישורי מחלה ממרפאה בכפר קאסם. במסגרת החקירה המשותפת הפעילו החוקרים סוכנים סמויים - חיילים שהגיעו למרפאה על מנת להוציא את האישורים.

"את רוב החיילים ששלחנו למרפאה העברנו בדיקה רפואית קודם לשליחתם וכולם יצאו בסדר", סיפר לוואלה! חדשות רפ"ק יצחק חנוך, ראש מחלק סוכנים בימ"ר. לדבריו, רוב החיילים אף הצהירו בפני הרופאים כי הם אינם חולים כלל וכי הם מעוניינים לקנות את האישורים. החוקרים שכללו את שיטותיהם והחליטו ללכת עם הרופאים רחוק ככל האפשר, חלק מאותן "בדיקות רפואיות" נערכו ברכבי הרופאים וכאמור, חלק מהאישורים אף נמכרו דרך הטלפון.

"באחד מהמקרים הלכתי בעצמי עם חייל שהתחזה לבן שלי", סיפר רפ"ק חנוך. "פגשנו את הרופא מחוץ למרפאה וקנינו ממנו את אישור המחלה המזויף. הוא אמר לי שהוא עובד רק עם חיילים שהוא מכיר וביקש שאעביר את המספר שלו רק לחיילים שאני מכיר". השמועה על סגולות המרפאה פרשה כנפיים ועברה בין בסיסי צה"ל. השיטה אף נחשפה על ידי מספר חיילים שהפיצו את המידע לחיילים אחרים באחד מהפורומים באינטרנט.

על פי החשד, האישורים נמכרו במחירים של 100-150 שקל. בין החשודים נעצר גם מנהל המרפאה, ונראה כי יותר מ-100 חיילים יזומנו בקרוב לחקירה במצ"ח. מפקד יחידה מרכזית ימ"ר מרכז במצ"ח, רב-סרן חי בראון אמר לוואלה! חדשות כי בצה"ל מתכוונים להגיע לכל אותם מאות חיילים שקיבלו גימלים ולחקור אותם. לדבריו, החיילים חשודים בעבירות משמעת והרופאים חשודים בעבירות שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully