וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרג הפורץ: "הכנסת נתנה רישיון להרוג"

נתיב נחמני

28.10.2008 / 12:25

ח"כ זהבה גלאון האשימה כי "חוק שי דרומי" התיר את הרג הפורץ בבן שמן. יו"ר המועצות האזוריות: "אזלת היד של המשטרה אשמה"

"הכנסת אפשרה יד קלה על ההדק", כך אמרה היום (שלישי) ח"כ זהבה גלאון (מרצ) בתגובה על הרג הפורץ במושב בן שמן. לדבריה, "זו היתה רק שאלה של זמן עד שההרשאה להרוג שנתנה הכנסת כאשר חוקקה את "חוק דרומי" תהפוך לממשית". גלאון הוסיפה כי "פורצים צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח ולא ייתכן שמי שהורג אותם יהיה פטור מאחריות".

לעומתה שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת נגב ויו"ר המועצות האזוריות, צידד בבעל הבית שירה למוות בפורץ. לדבריו, "המקרה שאירע הלילה הוא הוכחה נוספת לאוזלת היד של משטרת ישראל ומג"ב שמפקירים את ביטחונם של מרבית תושבי ישראל ואת ביטחונם של תושבי הכפרים והישובים בפרט" ריפמן הוסיף כי "בעקבות אוזלת היד של המשטרה, שנמשכת תקופה ארוכה, אנחנו התושבים נאלצים לקחת את החוק לידיים ולהגן בגופינו על ביתנו ורכושנו". רימפמן ציין כי "המקרה הלילה רק ממחיש את מימדי התופעה ואת חוסר האונים שהתושבים חשים אל מול הסכנות שעומדות בפניהם בפתח ביתם - מהיום כולנו שי דרומי".

לפנות בוקר, ירה תושב בן שמן באדם שככל הנראה ניסה לפרוץ לביתו. הפורץ נפצע מהירי באורח קשה ופונה לבית החולים "אסף הרופא" בצריפין. לאחר זמן קצר הוא מת מפצעיו. שני חשודים נוספים נמלטו מהמקום. כוחות גדולים של משטרה הגיעו למקום וחוקרים את נסיבות האירוע. בחצר הבית נמצאה סכין שככל הנראה שימשה את הפורץ. נכון לשלב זה, במשטרה כלל לא יודעים האם ההרוג אכן ניסה לפרוץ לבית. היורה שוחרר למעצר בית.

הפורץ לא מוכר למשטרה

בעל הבית אמר בחקירתו כי הפורצים ניסו לתקוף אותו ולכן פתח לעברם באש. שכניו של בעל הבית אמרו כי פריצות לבתים הן תופעה נפוצה ביישוב והפנו אצבע מאשימה לעבר המשטרה על כך שלא עושה די לביעור התופעה.

הירי אירע סמוך לשעה 4:30 לפנות בוקר. מספר רגעים לפני כן התעורר בעל הבית לאחר ששמע רעשים שעוררו את חשדו מכיוון חצר ביתו. לדבריו, הוא יצא ממיטתו חמוש באקדח אותו הוא נושא ברשיון במסגרת עבודתו, ויצא לחצר. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי בשלב זה הבחין בעל הבית בשלוש דמויות חשודות ופתח באש. שניים מהחשודים נמלטו ואילו השלישי נפגע בחזהו.

צוות מגן דוד איילון שהוזעק למקום העניק לפצוע טיפול ראשוני תוך כדי פינויו לבית החולים. החשוד בפריצה, בן מיעוטים בשנות ה-20 לחייו, הובהל לחדר הניתוח עוד לפני שנחקר. על גופו לא נמצאו מסמכים מזהים וזהותו טרם ידועה למשטרה.

(פרסום ראשון: 7:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully