וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי יתקיימו הבחירות? תלוי את מי שואלים

פנחס וולף

28.10.2008 / 2:05

בליכוד מבקשים לקיים את הבחירות בעוד 110 ימים, בקדימה מעוניינים לפזר את הכנסת כבר בתוך 3 חודשים ובעבודה עדיין מתלבטים

מתי בדיוק ידע עם ישראל מתי הוא הולך לבחירות? ככל הנראה מתי שבסיעות הגדולות בכנסת יפסיקו להתווכח על מועד הבחירות ויגיעו להחלטה. בעוד שהליכוד מבקש לקיימן במועד החוקי בעוד 110 ימים, קדימה רוצה לשנות את המצב. אתמול, יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון, הניח במזכירות הכנסת הצעת חוק לפזר את הכנסת בתוך 90 יום. לדבריו, "אנחנו במגעים עם נציגי הסיעות השונות. אנחנו רוצים להוביל את המהלכים שיתנהלו בצורה המהירה ביותר. כל דקה נוספת מיותרת. חבל שסיעות שדיברו גבוהה גבוהה על בחירות עכשיו תופסים רגליים קרות".

כפי שחסון רמז בדבריו, בליכוד מתנגדים ליוזמה. הם לא רוצים לתת לקדימה את הקרדיט של הובלת המהלך להקדמת הבחירות. "בקדימה חוששים שמופז ירכיב ממשלה ב- 21 הימים ולכן הם מבקשים לחוקק את פיזור הכנסת", אמרו אתמול בליכוד. "אנחנו לא נשתף פעולה עם זה". יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער, אמר כי הליכוד תומך בקיום בחירות מוקדם ככל הניתן. אבל העלה חשש שהעיסוק בחקיקה יעכב את הבחירות לתאריך רחוק עוד יותר מ- 111 ימים.

ההפרש- סך הכול שבועיים וחצי

בעוד שתי המתמודדות העיקריות רבות ביניהן, מפלגת העבודה נמצאת במצב המתנה, והיא תגבש עד סוף השבוע את עמדתה. בינתיים הדעות בסיעה חלוקות: יו"ר הסיעה, ח"כ איתן כבל, תומך במצב הקיים ללא חקיקה מיוחדת, כך שהבחירות יתקיימו בעוד 110 ימים. לעומתו, ח"כ אורית נוקד הביעה תמיכה ביוזמת קדימה ובכל מהלך שיקרב את הבחירות.

הבעיה היא שככל שהדיונים וההתייעצויות בין הסיעות נמשכות, רעיון החקיקה מאבד מהרלוונטיות שלו. גם אילו קדימה הייתה מצליחה להשלים את החקיקה עד סוף השבוע הזה, ההפרש בין ההליכה לקלפיות עם ובלי החוק הוא בסך הכול שבועיים וחצי.
במידה שההתייעצויות יימשכו עד סוף השבוע ותהיה תמיכה בחוק, הוא יעבור מן הסתם ביום רביעי הבא – יום סגירת מושב החורף. לפי חישוב זה, היוזמה של קדימה תקדים את הבחירות בעשרה ימים בסך הכול. השאלה היא האם בשביל מספר ימים מצומצם כל כך שווה לקיים הליך חקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully