וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת החילוץ בארה"ב עשויה לכלול את GM ופורד

27.10.2008 / 22:21

דוברת הבית הלבן אישרה כי תעשיית הרכב בארצות הברית שנקלעה למשבר ומחנק אשראי עשויה לקבל סיוע פדרלי

בכירים בממשל בוש ניהלו מגעים עם יצרניות מכוניות אמריקאיות לגבי אפשרות לחבילת סיוע פדרלית כדי לסייע למגזר להתמודד עם מחנק האשראי. כך אמרה היום דוברת הבית הלבן, דנה פרינו, בתגובה לשאלות בתדרוך היומי לעיתונאים. לדבריה, טרם התקבלה החלטה האם הממשל האמריקאי יציע סיוע ליצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס (סימול GM), פורד (סימול F) וקרייזלר - אשר נמצאת בשליטת קרן ההשקעה הפרטית סרברוס, מבעלי בנק לאומי.

אני חושבת שברור שיצרניות המכוניות מתמודדות עם מצב מאוד רציני, וכי הן נמצאות במצב זה כבר זמן מה", אמרה פרינו. לפי הערכות מומחים, עשוי הממשל להזרים את הסיוע למגזר הרכב במסגרת חבילת החירום בסך 700 מיליאדר דולר שאושרה על ידי הקונגרס מוקדם יותר החודש, דיווחה סוכנות הידיעות איי.פי. מוקדם יותר השנה, אישר הקונגרס חבילת הלוואות בסך 25 מיליארד דולר למימון מעבר לייצור של מכוניות חסכוניות יותר בצריכת דלק על ידי מגזר הרכב האמריקאי.

קרייזלר הודיעה בשבוע שעבר כי תפטר 25% מעובדיה השכירים - כ-5,000 במספר - והוסיפה כי תבצע קיצוצים נוספים בעלויות על מנת להתמודד עם הירידה המתמשכת במכירות המכוניות בארה"ב. בה בעת, דיווחה התקשורת בארה"ב על מגעים בין קרייזלר לג'נרל מוטורס לגבי מיזוג אפשרי של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully