וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין: "אני מעדיף לתת לציבור לבחור"

טלי גולדשטין

27.10.2008 / 21:40

המועמד הרפובליקני לנשיאות נשא נאום במדינת המפתח אוהיו ובו הבטיח ליצור משרות חדשות ולמגר את השחיתות בוושינגטון

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין הטיח היום (שני) מהלומות מילוליות ביריבו ברק אובמה בנוגע למדיניות הכלכלית שלו. את הדברים אמר מקיין במהלך עצרת שערך באוהיו, הנחשבת למדינת מפתח העשויה להכריע את תוצאות הבחירות ברביעי באוקטובר. מקיין הופיע בלוויית צוות של יועצים כלכלים במלון בעיר קליבלנד והתחייב לנקוט בצעדים מהירים על מנת להשיב את האמון בשוק המניות הקורס של ארה"ב, לעזור להשאיר את הבתים בבעלות בעליהם וליצור משרות – כל זאת במידה וייבחר.

אוהיו היא מדינת מפתח בעבור הרפובליקנים. אף מועמד רפובליקני לא נבחר לבית הלבן מבלי שניצח גם באוהיו. נכון לעכשיו, אובמה מוביל בבסקרים באוהיו, דבר המציב את מקיין בעמדה מסוכנת. מקיין, שתדמיתו נפגעה קשות במהלך המשבר הכלכלי, ניסה לשפר את המצב על ידי כך שהבטיח לרסן את הוצאות הממשלה וקצץ את המסים על מנת לעודד אנשים להשקיע בשוק המניות או לרכוש בתים. גישתו של אובמה, לדבריו, תגדיל את הוצאות הממשלה ותעלה את המסים בכדי לפצות על כך.

"בעיני אובמה, שינוי משמעותו לקחת את הכסף שלכם ולתת אותו למישהו אחר. הוא מאמין בחלוקת ההון ולא במדיניות שתביא לצמיחה כלכלית וליצירת משרות. הוא מעוניין יותר בשליטה על ההון מאשר ביצירתו, בחלוקת הכסף ולא ביצירת הזדמנויות. אני מתכוון ליצור הון בעבור כל תושבי אמריקה, על ידי יצירת הזדמנויות עבור כולם", אמר מקיין.

"הסנאטור אובמה טוען שהוא רוצה לקחת מהעשירים, אך המעמד הבינוני הוא שסובל. על מנת לכסות את הגירעון התקציבי, יצטרך אובמה להעלות את המסים ב-50% ובעלי העסקים הקטנים הם שיפגעו. כמו כן משרותיהם של 16 מיליון אמריקאים מהמעמד הבינוני. אסור לנו להטיל מסים על מגזר העסקים הקטנים. עלינו לעזור לו להתרחב. במדינה זו, אנו מאמינים ביצירת הזדמנויות לאלו הזקוקים לעבודה ולאלו המייצרים אותה. זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות בתור נשיא ארה"ב". הוסיף.

"אובמה מודד את הווילונות בבית הלבן"

מקיין התייחס גם להקבלה בינו לבין בוש, בה משתמש מחנה אובמה ללא הרף. "שנינו חולקים על הנשיא בוש בסוגיית המדיניות הכלכלית", הגן על עצמו מקיין. "ההבדל ביני לבין אובמה הוא שאובמה חושב שהמסים נמוכים מדי ואני חושב שהוצאות הממשלה גבוהות מדי. איננו יכולים להמשיך ולהוציא כל כך הרבה בארבע השנים הבאות כפי שעשינו במהלך שמונה האחרונות. עלינו לרסן את הממשלה ולהחיות את הכלכלה. עלינו לפעול. אנו זקוקים לכיוון חדש ועלינו להילחם בעבורו", דברי מקיין.

מקיין המשיך והזכיר את השנים הרבות שהוא מכהן בשירות המדינה. "נלחמתי בעבור מדינה זו מאז שהייתי בן 17. יש לי את הצלקות המוכיחות זאת. אם אבחר לנשיא, אלחם כדי לנער את וושינגטון ולקחת את אמריקה לכיוון חדש החל מהיום הראשון שלי ועד האחרון. איני מפחד ממלחמה, אני מוכן. אם אבחר כנשיא, אפסיק להוציא 700 מיליארד דולר על נפט מיובא ממדינות שאינן מחבבות אותנו. אם אבחר, נתחיל בקידוחים לחופי אמריקה. נשקיע באנרגיה חלופית – גרעיני, רוח, סולארית ועוד. נשקיע הטכנולוגיה ירוקה. נוריד את מחירי הדלק וניצור מיליוני משרות חדשות".

לגבי השאננות שאובמה כביכול מפגין לאור הסקרים האחרונים, אמר מקיין: "יש עוד שמונה ימים לבחירות. הפרשנים מחקו אותנו מהבמה, כפי שעשו בעבר. היריב שלי כבר מתכנן תוכניות חדשות עם דוברת הבית הלבן ננסי פלוסי לקראת העלאת מסים ונסיגה מעירק. הוא מודד את הווילונות ומתכנן את נאומו הראשון לאומה עוד לפני הבחירות. אני אדם מיושן ומעדיף לתת למצביעים להשמיע קולם. אמריקה זקוקה כעת למישהו שישלים את המרוץ לפני שיתחיל בסיבוב הניצחון. מישהו שיילחם עד הסוף בעבור המדינה ולא בעבורו. אני אמריקאי. אני בוחר להילחם. אל תוותרו על התקווה. תהיו חזקים. תאזרו אומץ והילחמו. הילחמו למען כיוון חדש למדינה. הילחמו למען מה שנכון בעבור אמריקה. הילחמו כדי למגר את השחיתות בוושינגטון. הילחמו למען האידיאלים של האדם החופשי ולמען ילדיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully