וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בעבודה: לבטל את הפריימריז

27.10.2008 / 19:35

חברי העבודה יחליטו בימים הקרובים על השיטה בה ייבחרו מועמדי המפלגה. הערכות: שילוב של ועדה מסדרת ופריימריז מצומצמים

מפלגת העבודה תחליט על השיטה בה תבחר את מועמדיה לבחירות הקרובות במהלך שלושת הימים הקרובים. חברי כנסת בעבודה קראו לאחרונה לביטול הפריימריז במפלגה. חבר הכנסת יורם מרציאנו הוביל מהלך לביטול הפריימריז במפלגה כך שהרשימה הנוכחית תעמוד בעינה גם בבחירות הקרובות.

לטענת מרציאנו לא מדובר באינטרס אישי מכיון שהוא ממוקם במקום ה-18 ברשימת העבודה והוא אינו צופה להרוויח מכך רווח פוליטי. מנגד גורמים בעבודה טענו כי היוזמה של מרציאנו מונעת ממניעים אישיים משום שבפריימריז הוא צפוי להגיע למקום נמוך עוד יותר ברשימה. האפשרויות הנוספות שעומדות על הפרק הן פריימריז פתוחים בקרב כלל מתפקדי המפלגה או פריימריז מצומצמים יותר בקרב חברי מרכז המפלגה בלבד, אופציה נוספת היא ועדה מסדרת.

גורמים בעבודה העריכו כי בסופו של דבר הסיעה תחליט ללכת על שילוב של ועדה מסדרת שתקבע מספר מקומות לרשימת המפלגה ואילו יתר המקומות ייקבעו על ידי פריימריז. יו"ר המפלגה אהוד ברק אמר מוקדם יותר היום בישיבת הסיעה כי כל האופציות ייבחנו ובהמשך השבוע הוא יקיים התייעצות עם חברי הסיעה והם יקבלו ביחד את ההחלטה.

חברי המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה הודיעו כי הם יפעלו נגד היוזמה למנוע פריימריז במפלגה. לדברי יו"ר המשמרת הצעירה, מעיין אמודאי, "נפעל משפטית נגד אלו המנסים להפוך את מפלגת העבודה למפלגה לא דמוקרטית. אנחנו קוראים לחברי הכנסת החוששים מהתמודדות בפריימריז לתת את הדין בפני הבוחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully