וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: בתקיפה בסוריה חוסל בכיר באל קאעידה

27.10.2008 / 19:12

גורם בממשל האמריקאי: מדובר בתקיפה מוצלחת. שר החוץ הסורי וליד מועלם גינה את התקיפה האמריקאית: "מדובר בתקיפה טרוריסטית נפשעת"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

בכיר בממשל האמריקאי הודה אתמול (שני) כי ארה"ב ביצעה תקיפה "מוצלחת" כהגדרתו בסוריה וחיסלה בכיר בארגון אל קאעידה. הבכיר בממשל אמר כי היעד לתקיפה היה אבו חדיייא, תושב עירק שמשפחתו הייתה מעורבת בהברחת כסף, נשק ולוחמים מסוריה לעירק. הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, אישר כי מסוקים אמריקאים וכוחות מיוחדים ביצעו את התקיפה.

סוריה האשימה שלשום תקפו מסוקים אמריקאים אזור הסמוך לגבול סוריה-עירק וגרמו למותם של תשעה אזרחים. לדברי סוריה, ארבעה מסוקים של צבא ארה"ב תקפו את אבו כמאל שבמזרח סוריה וחיילים אמריקאים השתלטו על בית. וושינגטון מאשימה את דמשק בכישלון למנוע את מעבר לוחמי אל קאעדה ומורדים אחרים משטחה לשטח עירק.

"התקיפה האמריקאית התרחשה לאור יום. משמעות הדבר היא שזו לא היתה טעות כי אם החלטה מכוונת. לפיכך, אנחנו סבורים כי היתה זו תקיפה טרוריסטית נפשעת", אמר שר החוץ הסורי וליד מועלם במהלך מסיבת עיתונאים שערך בלונדון. כנשאל מועלם האם סוריה תשתמש בכוח במידה והאמריקאים יערכטו תקיפה דומה בעתיד, ענה שר החוץ: "אם זה יקרה שוב, נגן על שטחנו".

לדברי מועלם, סוריה תבקש מארה"ב ומעירק לפתוח בחקירת התקרית. "אנו מטילים את האחריות על ממשלת ארה"ב ועליה מוטלת גם האחריות לחקור את התקרית ולשוב עם תשובות והסברים מדוע עשתה זאת", אמר. עוד הוסיף מועלם כי עירק לא צריכה לשמש כמתקן שיגור לתקיפות המכוונות נגד סוריה.

הממשל האמריקאי לא אישר ולא הכחיש אחריות על התקיפה. אם יתפרסם אישור מסוג זה, תהיה זו התקיפה האמריקאית הראשונה בתוך שטח סוריה מאז הפלישה לעירק ב-2003. "אומר זאת פעם אחת ופעם אחת בלבד: אין לי תגובה על כל פעילות אפשרית בסוריה", אמר דובר הפנטגון בריאן וויטמן. דוברת הבית הלבן דנה פרינו סירבה אף היא להגיב בנושא. "אין באפשרותי להגיב על הדיווחים לגבי התקיפה ואיני מתכוונת לעשות זאת. אתם יכולים לנסות ולהוציא ממני הודאה בכוח אך אין לי תגובה כעת ולא בעתיד", אמרה.

דובר ממשלת עירק עלי אל דבח אמר כי יעד התקיפה היה "קבוצות טרור הפועלות מסוריה נגד עירק", בהן קבוצה אחת שהביאה למותם של 13 שוטרים בגבול עירק-סוריה. הוא סרב לומר מי יזם את התקיפה. בתוך כך, גינתה רוסיה את התקיפה. הליגה ערבית גינתה אף היא את התקיפה וקראה לחקירה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully