וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "בואו נהפוך את הדף על בוש ומקיין"

טלי גולדשטין

27.10.2008 / 19:26

בנאום שנשא באוהיו, קרא המועמד הדמוקרטי לנשיאות לציבור האמריקאי לפתוח בדף חדש ולשים קץ לשלטון הרפובליקני

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברק אובמה הפציר היום (שני) בציבור הבוחרים "להפוך את הדף" על מדיניות ממשל בוש ולפתוח בדף חדש עם הדגשה על מסר של שינוי. את הדברים אמר הסנאטור מאילינוי בעצרת במדינת אוהיו במסגרת "נאום הסיכום" שלו, כפי שבחר לכנות אותו צוות הקמפיין שלו.

"בתוך שבוע אנחנו יכולים לשנות את אמריקה", אמר אובמה. לדבריו, ג'ון מקיין לא יביא את השינוי הנדרש. ההימור גבוה והרבה מונח על כף המאזניים בשבוע הקרוב, הוסיף. "איננו יכולים לוותר על יום אחד, דקה אחת או שניה אחת במהלך השבוע. לא כעת. אל תחשבו לרגע לוותר. יש לפנינו עבודה רבה. עלינו לעבוד כאילו כל עתידנו תלוי בשבוע הקרוב".

שמונה ימים בלבד לפני הבחירות, הטיל אובמה את האחריות למשבר הכלכלי על נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש ואמר כי גישת המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין בסוגיית הכלכלה זהה לזו של בוש. "הסנאטור מקיין שירת את המדינה בכבוד. הוא יכול להצביע על רגעים מסוימים במהלך שמונה השנים האחרונות בהם חלק על מדיניות בוש, בסוגיית עינוי אסירים לדוגמה", אמר אובמה בעיר קנטון שבאוהיו. "מקיין ראוי להערכה על כך. אך כשמדובר בכלכלה, בסוגיה המרכזית של הבחירות הנוכחיות, האמת היא שג'ון מקיין עמד לצד הנשיא בכל צעד ושעל", דברי אובמה.

עוד הוסיף אובמה כי הצעותיו של מקיין לקיצוץ במסי חברות והתנגדותו להטיל מחדש מסים על עשירי אמריקה מייצגות מדיניות כלכלית "עייפה וישנה". "בשבוע אחד בלבד אתם יכולים להפוך את הדף על המדיניות שמקדשת את תאוות הבצע וחוסר האחריות של וול סטריט על פני העבודה הקשה של האזרחים הפשוטים".

הסקרים קבעו: אובמה לשלטון

אובמה, השואף לכהן כנשיא השחור הראשון של ארה"ב, מוביל על מקיין בסקרים הארציים ובסקרים שנערכים במדינות המפתח, שעלולות להכריע את כף המאזניים. מסקר כלל ארצי של "רויטרס" וחברת הסקרים "זוגבי" עולה כי הפער בין אובמה למקיין עומד על 5% לטובת אובמה. ממסקר נפרד של "רויטרס" עולה כי אובמה מוביל על מקיין בחמש מתוך שמונה מדינות המפתח: וירג'יניה, צפון קרוליינה, מיזורי, אוהיו ונוואדה. מקיין מוביל בשתי מדינות, מערב וירג'יניה ואינדיאנה. ובפלורידה המועמדים נתונים בשוויון – 47%. פלורידה היא מדינה חשובה מאחר שלה 27 אלקטורים, כמות לא מבוטלת.

הסקרים מצביעים על פער של 7% לטובת אובמה בווירג'יניה – 52%-45% ובשכנתה צפון קרוליינה ב-4%, 50%-46%. במיזורי, אובמה מוביל ב-2%, 48%-46%. בנוואדה, בה מתגוררת אוכלוסיית מהגרים הולכת ומתרחבת והרושמת גידול בקהילת ההיספנים, מוביל אובמה ב-4%, 48%-44%. באוהיו מוביל אובמה ב-5%, 50%-45%.

עם זאת, תקוותו של אובמה לניצחון באינדיאנה הרפובליקנית מאוימת על רקע העובדה שהוא מפגר בסקרים אחרי מקיין 50%-44% . במערב וירג'יניה, מקיין רושם יתרון ברור של 10%, 50%-40%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully