וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: לערוך בחירות תוך 90 יום

פנחס וולף

27.10.2008 / 14:20

יו"ר קדימה הביעה תמיכה ביוזמה לקיים את הבחירות במהרה. על הסקרים המחמיאים: "כדי לממש אותם, צריך קדימה מאוחדת"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: נעמה דרור)

"חשוב שהבחירות יהיו במהירות כדי לתת לעם תחושת ודאות", כך אמרה היום (שני) יו"ר קדימה ציפי לבני בישיבת הסיעה. לדבריה, "ביקשתי מיו"ר הקואליציה ח"כ יואל חסון להגיש הצעת חוק כדי לתחם את פרק הזמן בו נלך לבחירות. אני מצפה מכל ראשי הסיעות לתמוך במהלך".

לבני גם התייחסה לסיכוייה של קדימה לנצח בבחירות ואמרה כי "כולנו קמנו לסקרים מחמיאים, אולם כדי לתרגם אותם למציאות צריך קדימה מאוחדת שהולכת יחד". לבני הוסיפה כי "זו הדרך היחידה שנוכל לממש את הפוטנציאל הענק שיש לנו בציבור. יש חשיבות לקדימה בהיותה מפלגת מרכז. חשוב שהיא תוכל להרכיב ממשלה עם מרכיבים בקרב סיעות הבית".

לפי סקרים שפורסמו הבוקר, קדימה בראשות לבני זוכה ליתרון דחוק על פני הליכוד בראשות בנימין נתניהו. מהסקרים עולה כי לאחר הבחירות תוכל לבני להרכיב ממשלת אחדות לאומית בראשותה באמצעות גוש שמאל-מרכז שיורכב מקדימה, העבודה, מרצ, המפלגות הערביות והירוקים, שמצליחים לעבור לראשונה את אחוז החסימה.

הבוקר הגיש יו"ר סיעת קדימה יואל חסון הצעת חוק לפיזור הכנסת בתוך 90 יום. אם תעבור הצעת החוק יתבטלו 21 הימים בהם יכולה הכנסת למצוא מועמד חלופי להקמת ממשלה והבחירות יתקיימו תוך 90 יום בלבד. לדברי חסון, פרס בירך את קדימה על הצעד.

משהודיעה לבני לנשיא על החלטתה, רשאי הנשיא להודיע בתוך שלושה ימים על הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר. אם לא ימצא מועמד כזה, תוכל הכנסת לבחור מועמד מוסכם על רוב חבריה בתוך שלושה שבועות. אם לא יוסכם על מועמד, יודיע הנשיא על קיום בחירות בתוך 90 יום – ככל הנראה ב-27 בפברואר. עד אז תמשיך ממשלת אולמרט לתפקד כממשלת מעבר. היום מקיים הנשיא פרס התייעצויות עם נציגי הסיעות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully