וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים יפתחו את שנת הלימודים בכנסת?

נעמה טלמור

27.10.2008 / 14:39

שיירה של עשרות מכוניות יצאה היום מאוניברסיטת ת"א לכנסת במחאה על המשבר בהשכלה הגבוהה. החל המו"מ עם משרד האוצר

שיירה של עשרות מכוניות יצאה היום מאוניברסיטת תל אביב לכיוון משכן הכנסת בירושלים, במסגרת מאבק הסטודנטים וראשי האוניברסיטאות למען העברת תקציבים למערכת ההשכלה הגבוהה. הם דורשים העברת תקציבים בגובה 480 מיליון שקלים שהיו אמורים לעבור ממשרד האוצר לאוניברסיטאות לפי המלצות דו"ח ועדת שוחט. נכון לעכשיו, משרד האוצר מסרב להעביר את התקציבים. השיירה תסיים את נסיעתה מול משכן הכנסת בירושלים ועשויה להפגין מחוץ לבניין בזמן פתיחת מושב החורף. בעקבות הפגנת הסטודנטים נוצרו עומסי תנועה בכביש 1 בה עוברת השיירה.

האוניברסיטאות מאיימות שלא לפתוח את שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב, ואם בתוך שבוע לא יושג הסכם עם משרד האוצר גם להפסיק את המחקר ולסגור את האוניברסיטאות כליל. היום החל המשא ומתן בין משרד האוצר לבין הוועדה לתכנון ולתקצוב (הוות"ת) של מערכת ההשכלה הגבוהה לאחר שבועיים של נתק. בפגישה בין משרד האוצר לבין הוות"ת נרשמה אווירה חיובית וחלה התקדמות מסוימת, אם כי הצדדים טרם הגיעו לפתרון המשבר. פגישה נוספת נקבעה למחר. "מחר תתקיים פגישה בניסיון למנוע שביתה במערכת ההשכלה הגבוהה ולחסוך פגיעה מיותרת בסטודנטים", מסרו גורמים שהשתתפו במשא ומתן.

יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל אביב גיל גולדנברג אמר לווואלה! חדשות: "חבל לי מאוד שנשיאי האוניברסיטאות צריכים להלחם בפקידוני האוצר, שבאמתלה של אחריות כלכלית הורסים את המשאב החשוב ביותר בישראל במקום להתעסק בפיתוח אקדמי של האוניברסיטאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully