וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מזה שנתיים: נסראללה נועד עם חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2008 / 13:25

מנהיג חיזבאללה ומנהיג הקואליציה האנטי סורי נפגשו לראשונה מאז מלחמת לבנון. השניים דנו בצורך במניעת מתיחות ובפיוס במדינה

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ארנון מעוז)

מזכ"ל חיזבאללה השייח' חסן נסראללה נועד אמש (ראשון) עם מנהיג הרוב בפרלמנט הלבנוני סעד חרירי, בנו של רפיק חרירי, ראש הממשלה שנרצח ב-2005, לראשונה מזה כשנתיים. בדיווח שפורסם באתר "אל-מנאר" השייך לארגון חיזבאללה, שני האישים דנו בהתפתחויות האחרונות שאירעו בלבנון ובמזרח התיכון. בפגישה נכחו גם יועצו המדיני של נסראללה, חאג' חוסיין חליל, וראש לשכתו של חרירי. יועצו של חרירי, האני חמוד, אישר את דבר הפגישה ואמר כי "השניים נועדו במקום חשאי שאין לנו כוונה לגלות מהו מסיבות ביטחוניות".

לפי הדיווח באתר "אל-מנאר", חרירי ונסראללה דנו גם בצורך באחדות לאומית ובפיוס בין הפלגים השונים בלבנון. עוד נמסר כי השניים הדגישו את הצורך בנקיטת כל הצעדים הנדרשים כדי למנוע את המתיחות ואת הפילוג הפנימי וכדי לחזק את הדיאלוג בין הפלגים. השניים סיכמו כי יש צורך להמשיך ולמלא אחר ההסכמים בין הפלגים בלבנון, ביניהם הסכם טאיף והסכם דוחא.

הפגישה בין נסראללה לחרירי נערכה לאחר עשרות דחיות וקשיים להפגיש ביניהם. השניים נמצאו בסכסוך מאז המהומות האלימות בביירות שהוביל חיזבאללה בחודש מאי האחרון. מאז מלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006 לא נפגשו השניים. חיזבאללה דחה פעמים רבות את הפגישה עם חרירי לאחר שטען כי הם אינם מתאימים מבחינה ביטחונית וכי קיים חשש לפגיעה בחייו של נסראללה.

חרירי הוא מנהיג הקואליציה האנטי סורי, בעוד נסראללה וארגונו נתמכים על ידי סוריה. השניים שותפים לממשלה הלבנונית שהוקמה בחודש מאי האחרון לאחר שהפלגים בלבנון הודיעו כי גיבשו את "הסכם דוחא", במסגרתו הוקמה הממשלה ש-11 מתוך 30 חבריה הם אנשי חיזבאללה. בנוסף קיבל חיזבאללה במסגרת ההסכם זכות וטו לכל החלטות הממשלה.

חרירי האשים בעבר את דמשק בכך שהיא מעונינת לגרור את המשבר הפוליטי במדינה, ואף אמר כי יש בידיו מידע על תכנון התנקשות בחייו וחיי ראש ממשלת לבנון פואד סניורה, שתוכננה על ידי בכיר סורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully