וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים הפלסטינים רוצים שלום

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.10.2008 / 15:05

שר החקלאות הפלסטיני לשעבר אמר כי "נפיק תפיק תועלת רבה מהשלום". על המתנחלים: "גורמים לנזקים כבדים לפלסטינים"

"לכיבוש יש השפעה שאי אפשר להתעלם ממנה על החקלאים הפלסטינים" – כך אמר היום (שני) שר החקלאות הפלסטיני לשעבר ומנכ"ל חברת "הוריזון" לפיתוח ד"ר ואליד עבד רבה. בפאנל בנושא חקלאות ומשבר המזון העולמי שהתקיים בתל אביב במסגרת אירועי העשור ל"מרכז פרס לשלום", אמר עבד רבה כי כל התפתחות פוליטית משפיעה ישירות על החקלאי הפלסטיני. "החקלאות הפלסטינית תפיק תועלת רבה מהשלום", הוסיף.

"החקלאות היא חלק מהמורשת הפלסטינית", אמר עבד רבה בשיחה עם וואלה! חדשות. "שמן זית הוא מרכיב חיוני בכלכלה הפלסטינית. למעלה מ-50 אחוזים משטחי הגדה מלאים בעצי זית ו-80 אלף פלסטינים מתפרנסים מהם. הפלסטינים נסמכים על עצי הזית הרבים בשטחים, ועל כן הכיבוש והתנכלויות המתנחלים מהוות בעיה קשה עבורם ובטווח הרחוק הן יפגעו בשלום".

עבד רבה אמר כי הפלסטינים ידועים בכך שהם נושאים את המסר הטכנולוגי גם למדינות ערב השכנות. "בכך הפלסטינים יכולים לפתוח פתח לקשר בין ישראל לבין מדינות ערב". שר החקלאות המצרי פואד אבו הד'ב, שהשתתף גם הוא בכנס, אמר כי לאורך 30 השנים שבהן שורר שלום בין ישראל למצרים, "הצלחנו לעשות המון ביחסי מצרים וישראל בנושא חקלאות".

ואליד עבד רבה התייחס גם למשא ומתן המתנהל בין ישראל לפלסטינים, ואמר לוואלה! חדשות כי לפלסטינים יש הרגשה ש"מדברים בשביל לדבר ולא בשביל להתקדם בתהליך השלום". לדבריו, "הקהילה הבינלאומית חייבת להתערב בסכסוך הישראלי-פלסטיני ולסייע לפתרון בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully