וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בדרך לניצחון סוחף בווירג'יניה

עידן דורנר

27.10.2008 / 13:07

המועמד הדמוקרטי מוביל על מקיין בפער של 8%, במדינת המפתח בת 13 האלקטורים, בה לא ניצחו הדמוקרטים מאז 64'

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב ברק אובמה פתח פער של שמונה אחוזים על פני יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין במדינת וירג'יניה. כך עולה מסקר חדש של ה"וושינגטון פוסט" ורשת ABC.
הדמוקרטים נכנסים לשבוע האחרון שלפני הבחירות עם יתרונות משמעותיים במספר מדינות מפתח.

מרבית המצביעים בווירג'יניה סבורים כי אובמה יערוך את השינויים הדרושים בוושינגטון והוא נתפס על ידם כמי שיטפל טוב יותר במשבר הכלכלי וכמועמד היותר אמין מבין השניים. 13 האלקטורים בווירג'ינה חשובים ביותר לניצחון בבחירות. אובמה מוביל בתוצאה 52% - 44%.

בסקר דומה שנערך בחודש שעבר, עמד הפער על 3% בלבד. כרגע אובמה נמצא במצב של שוויון עם מקיין בקרב מצביעים לבנים עם השכלה אקדמאית, קבוצה שבעבר היתה מזוהה עם הרפובליקנים.

אמנם אף מועמד דמוקרטי לא ניצח בווירג'ניה מאז 1964, אך הקמפיין של אובמה במדינה הוא אחד הארגונים הפוליטיים המרשימים שנראו בארה"ב. אובמה פתח במדינה כמעט 50 סניפים, מעסיק יותר מ-250 עובדים וגייס אלפי מתנדבים שעוברים מדלת לדלת ומגייסים מציביעים פוטנציאלים. הסקר מוכיח כי אנשיו של אובמה עשו עבודה מופלאה כשהצליחו להגיע להרבה מבין 5 מיליון המצביעים הרשומים. יותר ממחצית הנשאלים בסקר אמרו כי מישהו ממטה אובמה יצר עימם קשר כלשהו, בין אם בטלפון, בדואר האלקטרוני או בהודעת טקסט, הרבה יותר ממקיין.

פער ניכר בצפון המדינה

הכוח של אובמה טמון בפעילים להוטים שיכולים להקנות לו יתרון במאמץ להוציא מצביעים מהבית לקלפיות. שבעה מתוך 10 פעילים של אובמה אמרו כי הם "מאוד נלהבים" להצביע עבורו, לעומת 39% מפעיליו של מקיין.

בצפון וירג'יניה מוביל אובמה ביחס של 2:1. אובמה מצליח בווירג'יניה יותר ממה שהדמוקרטים הצליחו במדינה בשנים האחרונות בכל ההתמודדויות. שאר אזורי המדינה מצוי אובמה בשוויון עם מקיין עם 48% תמיכה. זהו סימן לכך שביקוריו התכופים במדינה ועשרות מיליוני הדולרים ששפך בה על פרסום פעלו, גם באיזוריה הנחשלים של וירג'יניה.

ניתן גם לייחס את ההצלחה של אובמה לדאגה מהמשבר הכלכלי, לאחוזי התמיכה הנמוכים בנשיא בוש וההתנגדות העזה לשרה פייילין. הצניחה בפופלריות של בוש היא מעין אות קין עבור מקיין. 53% מהנשאלים טענו כי הוא יצעד בדרכו של בוש. למרות שלאחרונה מקיין מנסה להבדיל עצמו מבוש, מספר המצביעים הקושרים בין השניים רק עולה מאז ספטמבר. לחצי מהמצביעים יש רגשות שלילים כלשהם נגד פיילין, עלייה של 12% מאז ספטמבר. 48% מהנשאלים אמרו כי הם חוששים מהתסריט בו היא תחליף את מקיין בן ה-72, במידה שבריאותו תדרדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully