וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית: מאבק חסר פשרות בימין הקיצוני

27.10.2008 / 11:34

בעקבות אירועי האלימות של מתנחלים ביהודה ושומרון, מגבשים במערכת הביטחון תכנית שתכלול מאבק בישיבות הקיצוניות וצווי מניעה מנהליים

אחרי פינוי מאחז פדרמן-תור, סמוך לקרית ארבע ואירועי האלימות שהתפתחו בעקבותיו, מסתבר כי האירועים הם רק חלק מפעילות רחבה יותר. לוואלה! חדשות נודע כי במערכת הביטחון מגבשים תוכנית מקיפה למאבק במאחזים הלא חוקיים ובאלימות מתנחלים נגד כוחות הביטחון ונגד פלסטינים בעונת מסיק הזיתים. בימים האחרונים מקיימים במשרד הביטחון מספר דיונים בנושא בהשתתפות גורמים בכירים במשרד הביטחון, נציגי השב"כ, משטרת ישראל וצה"ל במטרה למנוע את המשך ההתפרעויות והבנייה הלא חוקית ביהודה ושומרון.

אחת מהתכניות המרכזיות היא "לייבש את הביצות", כהגדרתם, ולפעול נגד ישיבות הימין הקיצוני ברחבי יהודה ושומרון, שחלקן שולחות את תלמידיהן לקחת חלק בבניית מאחזים ולעיתים אף מעודדות את התלמידים להיאבק בכוחות הביטחון במהלך פינויים בגדה. במערכת הביטחון בוחנים בימים אלה כיצד ניתן משפטית לפעול נגד אותם מוסדות חינוך, ואף נגד רבני חלק מהישיבות.

"במקום לטפל ביתושים, צריך לייבש את הביצות", אמר גורם במערכת הביטחון, "לא נסבול שמוסדות חינוך ורווחה, שחלקם ממומנים על ידי המדינה, ישמשו כבסיסים שמהם יוצאים ואליהם חוזרים נוער וצעירים שמפרים את הכללים והחוקים במדינה, וששולחים את כלביהם נגד חיילי צה"ל או מכים אותם. לא נאפשר המשך קיום של מקומות שאינם פועלים לפי הנורמות המקובלות ומספקים קורת גג למפירי חוק". יחד עם זאת מדגישים במערכת הביטחון כי לא מדובר בהכללה וכי כל מוסד חינוכי יבחן לגופו.

"אין כוונה להעניש קולקטיבית"

שר הביטחון אהוד ברק הורה לשב"כ ולמשטרה להגביר את פעילות האכיפה נגד מתנחלי הימין הקיצוני, ובכוונתו להמשיך בשבועות הקרובים במדיניות צווי ההרחקה המנהליים, שבמסגרתם ייאסר על פעילים ימין מרכזיים לנוע ביהודה ושומרון.

כזכור, בשבועות האחרונים חתם אלוף פיקוד המרכז גדי שמני על ארבעה צווי הרחקה מנהליים לפעילים ימין מרכזיים, דבר שהגביר את חמתם של המתנחלים והביא להפגנות סוערות מול ביתו של שמני ביישוב רעות. בנוסף ישנה כוונה להמשיך בפינוי מאחזים בלתי חוקיים בתקופה הקרובה. במערכת הביטחון מציינים כי בשנתיים האחרונות לא קם מאחז בלתי חוקי אחד שלא פונה בתוך ימים.

"אין כוונה להעניש קולקטיבית, ובסופו של דבר מדובר במספר אנשים שגורמים נזק לכל מפעל ההתיישבות", אמר הגורם, "המדיניות שלנו תהיה להרתיע ולהעניש כל מפיר סדר וחוק ביהודה ושומרון, ולכן יש לנו מדיניות של החמרה בכללים שאנחנו נוקטים, ויש גיוס של כל היכולות המשפטיות על מנת להעניש. אירועי קרית ארבע היו השיא, ולמרות שאנחנו מתקרבים ליום השנה לרצח רבין ישנם דברים שלא השתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully