וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע הזמן להחליף את הקפיטליזם החזירי"

27.10.2008 / 10:31

שר הביטחון הבהיר את ההבדלים בין מפלגתו למתחרותיה. בין היתר, השקעה תקציבית מסיבית ועמידה עיקשת על שלטון החוק

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

לקראת הבחירות, ביקש היום (שני) יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק להבהיר לחברי סיעתו ולציבור הבוחרים מהם ההבדלים בין מפלגתו למפלגת קדימה. "אנחנו נבדלים מהסיעות האחרות בהבנתנו שהגיע הזמן להחליף את הקפיטליזם החזירי מבית מדרשו של הימין, בגישה שמבטיחה תמיכה תוך כדי סולידאריות, רגישות ואחריות חברתית", אמר ברק והוסיף: "אנחנו נבדלים מהסיעות האחרות בעמדתנו בנושא הכלכלי ובתגובה הנדרשת לצונאמי הכלכלי שמתרחש בעולם. אנחנו מאמינים, והעלינו את זה בהרחבה, בהשקעה תקציבית מסיבית".

ברק שלח עקיצה לעבר יריבתו קדימה: "אנחנו נבדלים - ואי אפשר שלא לטעות בזה - מהסיעות הגדולות האחרות בכנסת, בעמידתנו העיקשת על שלטון החוק ומיצוב בית משפט העליון". בכך התייחס ברק להתנגדותה של מפלגת העבודה לעמדותיו של שר המשפטים דניאל פרידמן. ברק ציין גם את "נכונותנו להתקדם בכל הערוצים ונכונותו לדון בהסדר אזורי כולל עם רגל כלכלית חזקה כצעד משלים גם לערוץ הפלסטיני והסורי".

בנוגע להחרפת האלימות מצד מתנחלים בגדה הבטיח ברק כי "נפעל בכל הכוח גם לחזק את הצד המשפטי, לצד תיעוד העבירות. הוא שלח איום מרומז כאשר הדגיש כי "מדינה חפצת חיים חייבת להתגונן בכל האמצעים שברשותה. אם אין ברירה אחרת גם תוך שימוש בתקנות ההגנה לשעת חרום". ברק חזר והבהיר כי לישראל אין קשר לאירוע התקיפה בגבול סוריה-עירק, שעל פי פרסומים ביצעו אתמול מסוקים ולוחמי קומנדו אמריקאים.

"זה לא מפרץ האהבה, זה גורל המדינה"

ברק הבהיר בראיון לקול ישראל כי מפלגתו ומפלגת קדימה לא ירוצו יחד בבחירות הקרובות, וכי לדעתו הנושא לא עומד על הפרק. "אני מותיר לכל מאזין לערוך את המאזן של קדימה וכל שלוש שנות קיומה", אמר ברק. "זה לא מפרץ האהבה. זה גורל של אזרחים". בכך ביטל ברק את דבריו של חבר מפלגתו, שר התשתיות בנימין בן אליעזר, שאמר הבוקר כי הוא אינו פוסל ריצה משותפת עם קדימה.

"אנחנו לא עוסקים באס-אם-אסים להאנגר של האח הגדול, אנחנו עוסקים בגורל המדינה", אמר ברק והפגין בשנית בקיאות בתרבות הפופולרית. "אני חושב שאזרחי ישראל יידעו ביום הבחירות להבחין בין מצב רוח רגעי לבין מנהיגות אמיתית. אני עומד בראש מפלגה שורשית, ערכית, שהקימה את המדינה. אני מותיר לכל מאזין לערוך את המאזן של קדימה וכל שלוש שנות קיומה ומה שהיא עשתה למען המדינה. אנחנו מביאים את הנבחרת הטובה ביותר".

על הסקרים שהתפרסמו הבוקר בעיתוני הבוקר, המנבאים מפלה למפלגת העבודה, אמר ברק: "סקרים הם צילום של מצב רגעי ואני ממליץ לכולם שלא להתרשם מהם מעבר לראוי. מישהו יודע מה יהיה עוד שלושה או ארבעה חודשים?"

חבר מפלגתו של ברק, חבר הכנסת יורם מרציאנו, אמר בתגובה כי הוא סבור שעל מפלגות קדימה והעבודה לאחד כוחות ולרוץ יחד בבחירות. "אין הרבה הבדל בין דעותיה של לבני לדעותיו של ברק", אמר. "בהחלט יש מקום לשבת ולחשוב איך אנחנו עושים את הדברים ביחד", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully