וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המלווה של ההסעה שבה מת פעוט

נתיב נחמני

27.10.2008 / 14:11

נתנאל חיים בן אמורבי בן ה-3 נמצא מת כשהגיעה ההסעה לביתו. ככל הנראה, מת מחנק. "במהלך הנסיעה הילד היה חי ואפילו צחק"

בית משפט השלום בנתניה האריך היום (שני) ביום אחד את מעצרה של תושבת נתניה בת 52, העובדת כמלווה בהסעות של ילדים במסגרת חינוך מיוחד, שנעצרה בחשד לגרימת מותו ברשלנות של נתנאל חיים אמורבי, בן 3. המלווה, שזהותה נאסרה לפרסום על ידי בית המשפט, חשודה שחגרה את הילד בחגורת בטיחות בצורה רשלנית וגרמה לחנק שהביא למותו.

מותו של נתנאל התגלה על אימו, כשהמתינה אתמול מחוץ לביתה לחזרת בנה מהגן. כשדלת רכב ההסעות נפתחה ובנה הורד ממנו כשהוא עדיין בתוך כיסא התינוק, הבחינה אימו שבנה מחוסר הכרה.

צוות מגן דוד אדום-שרון שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו של נתנאל, אך סיבת המוות טרם התבררה. בתחילה נראה שהילד מת כתוצאה מסיבוך של מחלה, שכן לפני מספר חודשים אף עבר ניתוח מסובך, אך עם התפתחות החקירה עלה, כי ככל הנראה, נתנאל מת כתוצאה מחנק. נסיבות מותו יוודעו רק לאחר נתיחת גופתו שתערך היום.

במהלך הדיון שנערך היום טען נציג המשטרה כי המוות נגרם על ידי המלווה שלטענתו חגרה את הילד בכלי הרכב ואף מסרה אותו לאימו בתום הנסיעה, כשלדבריו, במהלך אותה הנסיעה הילד כבר היה סגול ועם לשון בחוץ. נהג ההסעות נחקר גם הוא בפרשה ושוחרר למעצר בית בן חמישה ימים.

"מרשתי מסרה את גרסתה, לפיה במהלך הנסיעה הילד היה חי, נושם ואפילו צחק מספר פעמים", אמר לוואלה! חדשות עורך דינה מרון רוזנטל. לדבריו, מרשתו לא חגרה את הילד לכיסא, אלא את זה עשתה הגננת, עוד בתוך הגן ואילו מי שעיגן את הכיסא ברכב ההסעות היה הנהג עצמו. במשטרה תומכים בגרסה שהילד נחגר בתוך כיסא התינוק עוד בגן ובמהלך הדיון נציג המשטרה אף הצהיר כי הכסא בו ישב הילד רק נרכש ושזו הפעם הראשונה שמשתמשים בו.

לאור העובדה שהוחלט לבקש את מעצרה המלא של המלווה ואילו הנהג נשלח למעצר בית, טען עו"ד רוזנטל כי המשטרה מפלה בין החשודים, שכן מעורבות הנהג אינה שולית כלל ולפחות משתווה למעורבות מרשתו. "היא מביעה צער רב על האירוע, היא בעצמה אמא, אך עם זאת היא איננה מבינה מדוע עליה להשאר במעצר".

פרסום ראשון: 9:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully