וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי: "לבני התעלמה מהסיעות הערביות"

פנחס וולף

27.10.2008 / 11:12

בצאתו מפגישה עם הנשיא התרעם טיבי על ניהול המו"מ הקואליציוני והביע תמיכה בקיום בחירות. גם העבודה וישראל ביתנו תמכו בבחירות

נמשך סבב ההתייעצויות שעורך הנשיא שמעון פרס בין כל חברי סיעות הכנסת, לקראת הכרזתו היום (שני) אחר הצהרים על כשלון המו"מ להרכבת ממשלה. בצאתו מההתייעצות עם הנשיא תקף ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) בחריפות את יו"ר קדימה ציפי לבני. לדבריו, "ציפי לבני התייחסה לכנסת כאילו יש בה רק 110 חברים. לבני לא רצתה אותנו בקואליציה ואנחנו לא רצינו להצטרף לקואליציה, אבל בניגוד ללבני מבין נשיא המדינה שיש 120 ח"כים והוא קרא להתייעצות עם כל סיעות הבית. גורמי אופוזיציה רבים הם גם חלק מהכנסת ובכך היא כשלה". סיעת רע"מ-תע"ל הודיעה לנשיא פרס כי היא תומכת בהליכה לבחירות.

גם נציגים ממפלגת העבודה נפגשו הבוקר עם נשיא המדינה, והמליצו על הקדמת הבחירות. לדברי יו"ר הסיעה ח"כ איתן כבל, העבודה תצא לבחירות לבדה. "מדינת ישראל זו לא תוכנית ריאליטי", אמר כבל. "לאהוד ברק יש היכולת להוביל את המדינה יותר טוב מכל אחד אחר. הבחירות צריכות להיערך כמה שיותר מהר". עם זאת, כבל סרב להביע את עמדתו לגבי הצעת החוק של מפלגת קדימה שהוגשה הבוקר, לפיה יש להקדים את הבחירות ולקיימן בתוך 90 יום.

נציגי סיעת "ישראל ביתנו" נפגשו מוקדם יותר הבוקר עם נשיא המדינה, והמליצו לו לערוך בחירות בהקדם. "חייבים להביא ליציבות וסדר במדינה", הם אמרו. כמו כן, הם שוחחו עם הנשיא גם על שינוי שיטת הממשל בישראל.

הגמלאים דווקא מעוניינים לדחות את הבחירות. סגן יו"ר הכנסת ח"כ יצחק זיו (גיל-הגמלאים), הגיש הבוקר הצעת חוק שמטרתה להביא לקיום הבחירות רק בעוד 120 ימים. לדבריו "יש לתת עוד זמן למפלגות להיערך לבחירות". סיכויי היוזמה של זיו הם קלושים וזאת לנוכח רצונן של הסיעות הגדולות לקיים את הבחירות בזמן קצר יותר.

בהמשך היום צפוי הנשיא פרס להיפגש גם עם נציגי סיעות האיחוד הלאומי-מפד"ל, מרצ, גיל, חד"ש, יהדות התורה ובל"ד. בתום הפגישות יישא פרס נאום בפתיחת מושב החורף של הכנסת, בו יודיע אם החליט להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר כנסת אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully