וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב הכנסת הקצר בהיסטוריה ייפתח היום

פנחס וולף

27.10.2008 / 8:22

הח"כים יחזרו היום מפגרת החגים למושב שהיה אמור להימשך חמישה חודשים, אך בשל הקדמת הבחירות יתקצר כנראה לשלושה שבועות

בתום פגרה ארוכה, מושב החורף של הכנסת ייפתח היום (שני) בשעה 16:00. המושב צפוי להיות הקצר ביותר בתולדות הכנסת והוא יימשך עד כשלושה שבועות, במקום חמישה חודשים. זאת בשל כישלונה של יו"ר קדימה ציפי לבני להקים ממשלה חדשה והקדמת הבחירות שצפויה כתוצאה מכך.

אתמול הגיעה לבני לנשיא המדינה שמעון פרס והניחה את המפתחות. "אני לא מוכנה לשלם מחירים על חשבון המדינה ועל חשבון אזרחיה, רק בשביל להיות ראש ממשלה בממשלת שיתוק", אמרה יו"ר קדימה הטרייה. זמן קצר לאחר שעזבה את בית הנשיא, החל פרס בסבב התייעצויות עם ראשי סיעות הכנסת כדי להחליט כיצד לנהוג: האם להטיל על ח"כ אחר את מלאכת הרכבת הממשלה או להודיע שלא ניתן להקים ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

נשיא המדינה צפוי להציג את החלטתו מחר בעת נאומו בפתיחת מושב החורף. מאותו רגע ייספרו 21 יום, במהלכם יוכלו חברי הכנסת להציג בפני הנשיא מועמד חלופי – מה שככל הנראה לא יקרה. לאחר תקופה זו, נתחיל לספור 90 יום שביום שלישי הקרוב לסיומם, יתקיימו הבחירות.

111 הימים שיתחילו להיספר החל ממחר (90 ועוד 21), עשויים להתקצר. סיעת קדימה תניח הבוקר על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת בתוך 90 יום, כדי לדלג על שלושת השבועות שלפני תחילת ספירת 90 הימים. יו"ר הקואליציה, ח"כ יואל חסון, הדגיש אמש בצאתו מההתייעצות בבית הנשיא, כי בכוונת קדימה לסיים את הליך החקיקה בסוף השבוע הזה או בתחילת השבוע הבא. אם החוק יעבור, הספירה ליום הבחירות תחל מאותו יום.

גם אולמרט צפוי לנאום

מלבד נשיא המדינה, גם ראש הממשלה אהוד אולמרט יישא היום נאום בפתיחת מושב החורף, אולם נאומו אינו צפוי להיות מרעיש. כבר ביום חמישי הודיע אולמרט ליו"ר הכנסת דליה איציק, שבנאומו הוא יעסוק רק בנושאים כלכליים-חברתיים ולא בנושאים המדיניים והפוליטיים. אולמרט הוא ראש ממשלת מעבר ובסוף דרכו הפוליטית הנוכחית, וממילא אמירותיו הן בעלות משקל פחות בימים אלה.

אחרי אולמרט, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יישא את נאומו, שמן הסתם יהיה נאום בחירות לכל דבר. בתום ישיבת הפתיחה של המושב, תתגבר כבר אווירת הבחירות ופיזור הכנסת. נותר רק לקוות שלמרות הבחירות שבפתח, חברי הכנסת יתאזרו באחריות ולא יחוקקו חוקים פופוליסטיים שעלולים להזיק למשק בטווח הרחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully