וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה לוותה 16.5 מיליארד דולר

26.10.2008 / 23:03

בעקבות המשבר החמור בכלכלת המדינה, הלוותה לה קרן המטבע הבינלאומית, 16.5 מיליארד דולר לתקופה של 24 חודשים

קרן המטבע הבינלאומית תלווה לאוקראינה 16.5 מיליארד דולר כדי לתמוך במערכת הפיננסית של המדינה שכורעת בשל משבר האשראי העולמי והחששות ממיתון. שני הצדדים הגיעו היום להסכמה כי ההלוואה, לתקופה של 24 חודשים, תינתן בכפוף לחקיקת הפרלמנט האוקראיני על חבילת סיוע למגזר הבנקים.

אוקראינה גם תצטרך לאזן את התקציב שלה, מסר הבנק המרכזי של המדינה בהודעה נפרדת. ההלוואה צפויה לתרום ליציבות הפיננסית ולבנות מחדש את הביטחון בקרב המשקיעים, שזנחו נכסים מסוכנים במדינות מתפתחות, לטובת השקעות בטוחות יותר. מצב האשראי של אוקראינה הוא הגרוע ביותר מכל המדינות המתעוררות במזרח אירופה, לפי עלות ה-CDS, עסקות החלף המגנות מפני חדלות פירעון האג"ח.

סוכנות דירוג האשראי פיטץ' הורידה לפני עשרה ימים את דירוג האשראי של אוקראינה ל-B+ בשל היחלשות המטבע המקומי, חוסר היציבות במערכת הבנקאית והסיכונים להמשך הצמיחה הכלכלית. הבנק המרכזי של אוקראינה הכריז באחרונה על נכונותו לסייע לבנקים המקומיים והזריק החודש סכום של 3.13 מיליארד דולר, כמעט פי שלושה מאשר בספטמבר. הבנק המרכזי גם הלאים לפני מספר שבועות את הבנק פרומינווסטבנק, והודיע כי יזרים לו כמיליארד דולר כדי לחדש את יציבותו הפיננסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully