וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "דאגה למיליון ילדים אינה סחטנות"

פנחס וולף

26.10.2008 / 18:49

במערכת הפוליטית הגיבו להודעת לבני. בליכוד אמרו כי טובת ישראל מחייבת ממשלת אחדות. יו"ר ש"ס ביקש לשמור על כבודו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

ישראל הולכת לבחירות והמועמדים כבר משחיזים סכינים. תנועת הליכוד פרסמה הערב (ראשון) הודעה רשמית בה היא תוקפת את יו"ר קדימה ציפי לבני. "הליכוד אומר זה זמן רב שטובת המדינה מחייבת ממשלת אחדות חזקה ושרק העם יחליט, לאחר בחירות חדשות, מי יעמוד בראשה ובאיזו דרך היא תלך", אמרו בליכוד. "מעניין שלבני גילתה זאת רק לאחר שנכשלה במאמציה לעקוף את רצון העם על ידי הקמת ממשלה ללא בחירות".

שר הביטחון אהוד ברק התייחס אף הוא להקדמת הבחירות, ואמר הערב מלשכתו כי "משיקולים של אחריות לאומית אנחנו פעלנו להקמת ממשלה רחבה, אבל משהמסתבר שזה לא מסתייע - מול האתגרים של ישראל: שלום עם ביטחון, הצונאמי הכלכלי והבעיות החברתיות הנלוות - אין לי ספק שאנחנו, מפלגת העבודה, נציב את ההנהגה הטובה ביותר ואת הנבחרת הטובה ביותר להתמודד עם האתגרים הללו".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ גדעון סער אמר בצאתו מהפגישה עם הנשיא: "הודענו לנשיא שעמדתנו לא השתנתה מלפני חמישה שבועות, אז אמרנו שלא תוכל לקום ממשלה חזקה ומתפקדת והזמן הוכיח שצדקנו. לכן המלצנו שהנשיא יאמר ליו"ר הכנסת שלא ניתן להרכיב ממשלה, שצריך לקיים מערכת בחירות מהירה ויעילה ולצמצם את אי הוודאות שלא תימשך יתר על המידה. ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר כי "לא ניהלנו מו"מ כלכלי או כספי עם ש"ס אבל במקום שלבני תודה בכישלונה היא מפנה אצבע מאשימה כלפי הליכוד".

יו"ר ש"ס השר אלי ישי אמר בצאתו מפגישה עם נשיא המדינה שמעון פרס, כי "ש"ס היא מפלגה בלי פריימריז. היא לא צריכה להתרוצץ ולכן היא מוכנה לבחירות. אני שמח שעמדנו על כך שירושלים לא תחולק". ישי השיב להאשמות נגדו ואמר כי "אם אקרא סחטן משום שאני דואג למיליון ילדים רעבים אז זה תואר כבוד ואם אני סחטן שאני לא רוצה שיחלקו את ירושלים יהיה זה שכרי". לדבריו, במהלך היום היו ניסיונות של קדימה לנהל מגעים אבל ההחלטה שלא להיכנס לממשלה נפלה.

יו"ר מרצ חיים אורון אמר בועידת מרצ היום כי "גורלם של אזרחי ישראל נקבע בין תפילת שחרית של הרב עובדיה לבין משחקי הכבוד של אהוד ברק. עם בחירות או בלי בחירות גם ברק וגם לבני מחפשים את הדרך לשתף פעולה עם נתניהו. מרצ מתכוונת להוביל בבחירות הקרובות את המחנה הגדול שמבין את הסכנות המדיניות והכלכליות לכל ממשלה שנתניהו שותף בה. מי שרוצה למנוע שלטון של נתניהו וש"ס צריך להצביע עבור מרצ".

"אלך לציבור ואנצח"

מוקדם יותר, לבני אמרה בראיון לוואלה! חדשות כי "בבחירה בין סחטנות לבחירות, אני בוחרת בבחירות". לדבריה, "לא אכנע ולא אפגע באינטרסים הלאומיים, המדיניים והכלכליים של ישראל רק כדי שתהיה ממשלה". לבני הוסיפה כי "יש כאן מדינה ואני פועלת לפי מה שנכון לה ולא לפי מה שנכון לי". לבני גם התייחס לסיכוייה לנצח בבחירות ואמרה: "הציבור ידע לזהות מי פועל מתוך אחריות ודאגה כלפי המדינה ומי פועל למען עצמו והאינטרסים שלו. עם זה אלך לציבור ואנצח".

ראש הממשלה אהוד אולמרט התייחס בישיבת הממשלה להחלטתה לבני: "היא הודיעה לי אתמול על החלטתה. זוהי זכותה וסמכותה לקבוע כך". אולמרט הבהיר לשרים כי בעקבות ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, אין בכוונתו לשאת מחר את הנאום המסורתי שראש הממשלה נושא בפתח מושב הכנסת, והוא ידבר רק על נושאים חברתיים וכלכליים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully