וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאבקי פוליטיקאים מחסלים את האוניברסיטה"

נעמה טלמור

26.10.2008 / 19:20

יממה לפני פתיחת המו"מ בין האוצר למועצה להשכלה גבוהה, אומר יו"ר ועד האוניברסיטאות פרופ' מגידור, כי "הגענו לקו השחור"

פרופסור מנחם מגידור, יו"ר ועד האוניברסיטאות, התייחס הערב (ראשון) למו"מ שיתקיים מחר בין האוצר והוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (הות"ת). "מאבקי הכוח בין הפוליטיקאים מחסלים את האוניברסיטה ואת הסטודנטים", אמר מגידור. "הסכום של 480 מליון שקלים הוא סכום שאותו קבעה ועדה ציבורית שמונתה על ידי הממשלה. ללא הסכום לא נוכל לפתוח את השנה, לרכוש ספרים, לגייס מתרגלים חדשים, לפתור את בעיית העומס בכיתות ולשמור את המוחות בגבולות ישראל. זה כבר מעבר לעניין של 'אין תקציב' - הגענו לקו השחור".

מחר בבוקר, לאחר שבועיים של נתק, יתחדש המשא ומתן בין האוצר לראשי האוניברסיטאות על החזרת תקציבים למוסדות להשכלה הגבוהה. נציגי הוועדה לתכנון ותיקצוב של מערכת ההשכלה הגבוהה יבצעו ניסיון אחרון להגיע להסכם עם האוצר. על פי דיווחי הות"ת, לפני כשבועיים התגלה בוועדת החינוך של הכנסת פער של 100 מיליון שקלים בין הצדדים. גורמים במערכת הפוליטית מסרו לוואלה! חדשות כי הם אינם אופטימיים בנוגע להצלחת המו"מ.

בתוך כך, פנה הבוקר חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו) לפרופ' מנחם מגידור, בבקשה לדחות את המאבק להצלת מערכת ההשכלה הגבוהה עד לאחר הבחירות. "אין ספק שהמאבק הוא חשוב וחיוני, כדי לבצע שינוי משמעותי אי אפשר רק לכבות את השריפה הנוכחית, אלא יש לבנות תוכנית ארוכת טווח". מילר המשמש כיו"ר שדולת הסטודנטים בכנסת, הוסיף: "זה לא הזמן לצאת למאבק עקר מול ממשלת מעבר לא רלוונטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully