וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע זיכתה בכיר שניהל רומן עם עובדת

טלי גולדשטין

26.10.2008 / 19:11

דומיניק שטראוס-קאהן נמצא זכאי מאשמת ניצול לרעה של מעמדו לאחר שנחשפה פרשת אהבים שניהל עם עובדת לשעבר בארגון

קרן המטבע הבינלאומית (IMF ) זיכתה את יושב הראש דומיניק שטראוס-קאהן מאשמת ניצול לרעה של מעמדו בפרשת רומן שניהל עם עובדת נשואה לשעבר בארגון. עם זאת, מצאה ועדת החקירה של הקרן כי שטראוס-קאהן אשם ב"כושר שיפוט ליקוי". לפי דיווח סוכנות החדשות "בלומברג", מהחקירה עלה כי "אין ראיות להטרדה, העדפה או כל ניצול לרעה של מעמד" מצדו של שטראוס-קאהן. "עם זאת, הדירקטריון ציין כי התקרית מצערת ומשקפת טעות רצינית בכושר שיפוטו של יושב הראש".

הפרשה החלה בינואר האחרון כשמריו בלכר, כלכלן ארגנטינאי, גילה שאשתו פירוסקה נאגי פותתה על ידי מעסיקה, שטראוס-קאהן, בכנס דאבוס. בלכר התלונן ותלונתו הביאה באוגוסט לפתיחת חקירה חיצונית על ידי משרד עורכי דין בוושינגטון. נאגי כיהנה בתפקיד בכיר בחטיבת אפריקה בקרן המטבע הבינלאומית לפני שהתפטרה מרצון בקיץ האחרון. כיום היא עובדת בבנק לפיתוח כלכלי ולשיקום (EBRD ) שבלונדון. בדו"ח הקרן נכתב כי לשטראוס-קאהן לא היה כל קשר להעסקתה בבנק.

בהצהרה נפרדת אמר שטראוס-קאהן: "אני מצטער מאוד על התקרית ואני מקבל עלי את מלוא האחריות". שר האוצר הצרפתי לשעבר בן ה-59, שקיבל את המינוי היוקרתי בנובמבר 2007, אמר כי הוא מקבל את ממצאי החקירה וחזר והתנצל בפני צוותו ומשפחתו. שטראוס-קאהן, דמות בכירה במפלגה הסוציאליסטית הצרפתית, נשוי לאן סינקלייר, קריינית חדשות פופולרית. הוא היה ידוע בעבר בכינוי "הפתיין הגדול".

החקירה סיכמה את הדו"ח בכך שה"עניין סגור" ובכך פינתה את הדרך לשטראוס-קאהן והארגון כולו לשוב ולהתעסק במשבר הכלכלי הגלובלי ובהלוואות שביקשו מדינות שונות העומדות בפני פשיטת רגל. בשבוע שעבר הסכים הארגון להעניק הלוואה בסך 2.1 מיליארד דולר לאיסלנד לאחר שהמערכת הבנקאית שלה קרסה. כמו כן נערכים דיונים עם פקיסטן לגבי הלוואה בסך 10 מיליארד דולר ואוקראינה עשויה להיות הבאה בתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully