וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממסד והתקשורת תרמו לכרסום מעמד ביהמ"ש"

עדי שמחוביץ

26.10.2008 / 18:01

נשיאת ביהמ"ש העליון אמרה בטקס בהרצליה כי הרפורמות של שר המשפטים "מחזירות את המשפט בישראל 60 שנה אחורה"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכת וידאו: ארנון מעוז)

"קולות הנשמעים לאחרונה, קוראים להחזיר את הגלגל לאחור, למשפט שהיה נהוג כאן לפני 30 שנה", כך אמרה היום (ראשון) נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, בטקס פתיחת שנת הלימודים במרכז הבינתחומי הרצליה. בטקס יצאה ביניש שוב כנגד הרפורמות של שר המשפטים, דניאל פרידמן, ואמרה כי "אין תחום חברתי או תרבותי שבו השעון עמד מלכת בשנות ה-60 של המאה הקודמת. לכן הקריאה לצמצם סמכויות ולחזור אל בית משפט של העבר נטולת בסיס ראוי".

"בתקופה האחרונה גובר החשש כי האיזון הנדרש בין הרשויות והכבוד שהרשות המבצעת חייבת בו כלפי המערכת השיפוטית הולך ומתערער. לראשונה בתולדותיו מצא עצמו בית משפט העליון במוקד של התקפות ישירות וניסיון לכרסם במעמדו כשמגמה זו באה מצד הממסד ונתמכה בחלקה גם בגיבוי תקשורתי", אמרה.

ביניש הגיבה לביקורת של פרידמן על הפרדת הרשויות בישראל ואמרה: "יש לזכור כי כל רשות פועלת בתחומה כשנקודת המוצא לפעילותה שונה על פי הפונקציה שהיא ממלאה", והוסיפה: "כשמדובר בתחומים של שמירת החוק בקרב מוסדות השלטון ובהגנה על זכויות היסוד של האדם אל מול הרשויות השלטוניות נגזרות אמות המידה מעקרונות הביקורת השיפוטית ומהעקרונות החוקתיים של השיטה".

ביניש גם הביעה את דאגתה מפני תופעות האלימות, הפשיעה הכבדה ולתאונות הדרכים הקטלניות שגוברות בחברה הישראלית ואמרה כי השגת יעדים העומדים בפני החברה הישראלית מצריך שילוב של מאמץ משפטי חברתי וחינוכי: "בלא חינוך לערכי הדמוקרטיה, בלא עבודה חברתית, ציבורית, התנדבותית, ומוסדית, בלא שילוב ידיים של המערכות השלטוניות והאזרחיות – לא תושג מטרה המשותפת לכולנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully