וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: 6 שנים לטרגדיית תיאטרון דוברובקה

26.10.2008 / 18:03

באוקטובר 2002 פרצו 39 חמושים צ'צ'נים לתיאטרון ודרשו את נסיגת צבא רוסיה מאדמתם. הם לקחו 912 בני ערובה, ו-130 מהם נהרגו

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

רוסיה ציינה היום (ראשון) את יום השנה השישי להשתלטות על תיאטרון דוברובקה שבמוסקבה על ידי חיילים רוסים, לאחר שלוחמים צ'צ'נים לקחו בשבי מאות מהמבקרים בו. המשבר החל בליל ה-23 באוקטובר 2002, כש-39 חמושים לקחו 912 שחקנים וצופים כבני ערובה, בהם גם אזרחים זרים, במהלך המחזמר "Nord-Ost" שהוצג בתיאטרון.

קבוצה של אנשים לבושים בבגדי הסוואה עלו על הבמה באמצע המופע הפופולרי. בתחילה, חשב הקהל כי האנשים החמושים ברובים הם חלק מהמופע. הטרוריסטים דרשו את נסיגתו המיידית של הצבא הרוסי מצ'צ'ניה.

לאחר שלושה ימים של משא ומתן, כוחות הביטחון הרוסים החליטו להשתמש בגז על מנת לנטרל את החוטפים לפני שיפוצצו את התאטרון כולו. לדברי רשויות רוסיה, 39 הטרוריסטים נהרגו בפשיטה, בנוסף ל-130 בני ערובה שנהרגו עקב שאיפת הגז.

שש שנים לאחר מכן, התאספו הבוקר תושבי מוסקבה מחוץ לתיאטרון דוברובקה לזכר הקורבנות. משפחות הקורבנות הדביקו תמונות של יקיריהם לקירות התיאטרון, הניחו זרי פרחים והדליקו נרות. 130 בלונים לבנים שוחררו אל על לזכר כל אחד מהקורבנות.

בראשון בספטמבר 2004, מורדים חמושים שדרשו את סיום הלחימה בצ'צ'ניה לקחו בשבי מעל ל-1,100 בני אדם, לרבות 777 ילדים, בבית ספר בעיר בסלן שבמחוז צפון אוסטיה. לפחות 334 בני ערובה, בהם 186 ילדים, נהרגו כשכוחות הביטחון הרוסים פרצו לבניין שלושה ימים לאחר מכן. מאות נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully