וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון נוסף בפרשת הירשזון

עדי שמחוביץ

26.10.2008 / 17:54

בבית המשפט המחוזי בת"א הורשע היום דוד כהן שנאשם בעבירות של שותפות לגניבה. עונשו של כהן יינתן בשבועות הקרובים

הסדר הטיעון השלישי בפרשת הירשזון, נחתם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במסגרת ההסדר, בית המשפט הרשיע את דוד כהן, ששימש כ"שליח" להעברת כספים בהסתדרות העובדים הלאומית, בעבירות של שותפות לגניבה בידי מנהל. הסדר הטיעון הראשון בפרשה נחתם עם רונית גרטי ששימשה בעבר מנהלת חשבונות בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) ועם עובדיה כהן, אחיו של דוד, ששימש כראש אגף הכספים בהע"ל ויו"ר עמותת ניל"י.

דוד כהן, שימש כ"שליח" להעברת כספים והסתבך בחובות לשוק האפור בגלל הימורים. בשנת 2000 פנה לאחיו עובדיה, טען שמאיימים על חייו וביקש עזרה כספית לכיסוי החובות. עובדיה ניסה לעזור ויחד עם בכירים נוספים בהע"ל, בהם נאשם נוסף בפרשה, אמציה בונר, ששימש חשב הע"ל באותה תקופה, קשר קשר לגנוב מהע"ל ומעמותת ניל"י כספים לסייע לדוד כהן. בסך הכל הם גנבו כשישה מיליון שקלים.

פרקליטו של דוד כהן, עו"ד אהרון רוזה, אמר היום כי "הסדר הטיעון כולל תיקון מהותי בכתב האישום, המשקף נכונה את מהלך האירועים. הסדר הטיעון לא כלל את רכיב העונש בגלל פער גדול של תפיסת הצדדים בחלקו של דוד כהן במערך הכולל של הגניבה". עונשו של דוד כהן צפוי להינתן בשבועות הקרובים.

האח עובדיה כהן, שהורשע כאמור אף הוא בפרשה במסגרת הסדר טיעון, צפוי לרצות עונש של ארבע שנות מאסר, ובתחילת חודש נובמבר הוא אמור להעיד במשפטו המתנהל נגד שר האוצר לשעבר הירשזון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully