וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בקונגו השתלטו על שמורת הגורילות

עידן דורנר

26.10.2008 / 16:46

בני שבט הטוטסי התעלמו מאזהרות האו"ם, תקפו את הצבא וכבשו פארק המשמש בית למאות מגורילות ההר, הנמצאות בסכנת הכחדה

המורדים בקונגו פתחו היום (ראשון) במתקפה נגד הצבא, תוך שהם מתעלמים מאזהרות מועצת הביטחון של האו"ם. המורדים הצליחו להשתלט על המפקדה של פארק, שמשמש כביתן של רבות מגורילות ההרים, הנמצאות בסכנת הכחדה. כך מסרו גורמים רשמיים במדינה.

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה את מנהיג בני שבט הטוטסי לאורן נקונדה בשבוע שעבר, לאחר שקרא למרד לאומי, וקראה לכל החמושים באזור המזרחי ולמוד הקרבות של המדינה להניח את נשקם. לוחמיו של נקונדה טוענים כי צבא קונגו הוא זה שתקף ראשון והם מאשימים כי כח שמירת השלום של האו"ם מצדד תמיד בצבא ובמורדים הרואנדים משבט ההוטו.

כוחותיו של נקונדה הבריחו את כוחות הצבא מהבסיס ברומנגבו, אחד המחוזות הצפוניים במדינה, במהלך קרבות עזים שנערכו שם היום וכללו חילפו אש כבדים. הרשויות בפארק הלאומי וירונגה אמרו כי המורדים השתלטו על המפקדה שלהם. "כשהמורדים התקרבו לפארק, היינו בטוחים שהם הולכים להרוג את כולנו", סיפר אחד הפקחים.

וירונגה, הסמוכה לגבול עם אוגנדה ורואנדה, היא ביתם של כ-200 מתוך 700 גורילות ההר שנותרו בכל העולם. "הלחימה היא כאוטית ומסוכנת ואנו לא יכולים לאפשר לפקחים שלנו לההיפך למטרות", אמר מנהל הפארק עמנואל דה מרודה.

כמאה אלף אזרחים נמלטו מבתיהם מאז שהסכם השלום, שנחתם בחודש ינואר, התמוטט באוגוסט. לפי ההערכות, במלחמה שנערכה במדינה בין השנים 1998 ל-2003 נהרגו 5.4 מיליון בני אדם, רובם ממחלות ומרעב.

  • עוד באותו נושא:
  • קונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully