וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ בין האוצר לאוניברסיטאות יתחדש מחר

נעמה טלמור

26.10.2008 / 14:51

גורמים פוליטיים לא אופטימיים באשר לסיכויי הצלחתו של המו"מ. בתוך כך, הלימודים במכללות הציבוריות נפתחו היום כסדרם

מערכת וואלה!

(צילום: דמיטרי זוזוליה, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר שבועיים של נתק, יתחדש מחר (שני) בבוקר המשא ומתן בין האוצר לראשי האוניברסיטאות על החזרת תקציבים למוסדות להשכלה הגבוהה. נציגי הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה הגבוהה (הות"ת) יבצעו ניסיון אחרון להגיע להסכם עם האוצר. על פי דיווחי הות"ת, לפני כשבועיים התגלה בוועדת החינוך של הכנסת פער של 100 מיליון שקלים בין הצדדים. גורמים במערכת הפוליטית מסרו לוואלה! חדשות כי הם אינם אופטימיים בנוגע להצלחת המו"מ.

בתוך כך, שנת הלימודים האקדמית נפתחה הבוקר כמתוכנן ב-30 המכללות האקדמיות הפרטיות והציבוריות וב"אוניברסיטה הפתוחה". הלומדים באוניברסיטאות יאלצו להמתין להמשך השבוע כדי לדעת אם תיפתח גם שם שנת הלימודים האקדמית במועד. ארגוני הסטודנטים בשיתוף ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) מתכוננים לקיים השבוע פעילויות מחאה, ומבטיחים כי "איש לא יוכל עוד להתעלם מהמשבר במערכת ההשכלה הגבוהה".

נשיאת מכללת עמק יזרעאל, פרופ' עליזה שנהר, אמרה לוואלה! חדשות כי "אין ספק שמצבה של מערכת ההשכלה הגבוהה קשה עקב הקיצוצים שנעשו בשנים האחרונות בתקציב ההשכלה הגבוהה בישראל. ובכל זאת, אנחנו במכללות הציבוריות החלטנו לפתוח את שנת הלימודים כסדרה משום שאנחנו איננו רוצים לפגוע בסטודנטים".

יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, איילת טל, הוסיפה כי "הדבר האחרון שאנחנו רוצים להגיע אליו זה השבתת הלימודים, כי מי שנפגע מכך בסופו של דבר זה הסטודנט עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully