וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון לחטוף חיילים לעזה

יהושע בריינר

26.10.2008 / 13:27

הותר לפרסום כי פעיל חמאס חדר לישראל לפני כחודש ותכנן לחטוף חיילים דרך סיני. הוא התכוון למשוך את החיילים במסווה של עסקת סמים

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד ג'מאל אבו דוהיבה, פעיל חמאס תושב רפיח בן 21, המואשם כי תכנן לחטוף חיילים ולהעבירם דרך סיני לרצועת עזה לצרכי מיקוח. לפיכך הותר לפרסום כי השב"כ וצה"ל עצרו את אבו דוהיבה ב-21 בספטמבר, לאחר שחדר לישראל, ובחקירתו הודה כי נשלח על ידי בכירים בחמאס לחטוף חיילים ישראלים.

אבו דוהיבה הגיע למצרים במהלך החודשים האחרונים דרך מנהרה בציר פילדלפי. בשיתוף חולית מחבלים נוספת שנשלחה מטעם חמאס, תכנן אבו דוהיבה את אופן ביצוע הפיגוע. הוא התכוון למשוך סיור של צה"ל לקרבת הגבול עם מצרים במסווה של ביצוע עסקת סמים. אז תכנן להרדים את החיילים, להעבירם לסיני באמצעות ג'יפ של חברי החוליה, ומשם דרך מנהרה לרצועת עזה.

כשנעצר נמצאו בכליו מספר חבילות של כדורי הרדמה, אך לא ברור כיצד תכנן להרדים את החיילים. אבו דוהיבה נתפס באזור צאלים לאחר שביקר בישראל מספר פעמים כשוהה בלתי חוקי. במהלך שהותו אף יצר קשר עם גורמים פליליים בארץ, ועל פי החשד הוא התכוון להשתמש בקשריו לשם ביצוע הפיגוע.

הפיגוע תוכנן על ידי בכירים בזרוע הצבאית של חמאס בעת הרגיעה בין חמאס לישראל. בישיבת הממשלה היום אמר ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין כי "חרף המחויבות לרגיעה, חמאס מתכונן לביצוע פיגועים איכותיים, ויבצע אותם אם יחשוב שתוצאותיהם יגברו על תוצאות הרגיעה. ראש אמ"ן הדגיש כי "הרגיעה יציבה, אך חמאס נערך גם ליום שאחרי ומקדם תהליכי התעצמות. כוחות הביטחון סיכלו פיגועים איכותיים מהרצועה, שהיו עלולים לחייב את ישראל לתגובה שתביא לסיום הרגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully