וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

2.11.2008 / 9:04

למה החתול מתעטש כל הזמן, ומה עושים עם נשירה אחרי המלטה? דר' איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה, עונה לשאלות שלכם

הכלבה שלי, בת שמונה, מתגרדת באובססיביות עד דימום מגיל שנתיים. ווטרינרים העריכו שיש לה אלרגיה או דמודקס. הדבר היחיד שעזר לה הוא פרדניזון וגם, לא לגמרי. לאחרונה שמתי לב שכשהיא באה במגע עם אחותי העור שלה מאדים והיא מתגרדת במרץ. ייתכן שהכלבה אלרגית לאחותי?

יש לי רעיון, למרות שלא בדקתי אותה וכמובן איני מתיימר לתת אבחנות בהתכתבות - להערכתי אם שללתם בעיות עור באופן ודאי ואין שיפור יתכן כי מדובר בבעיות התנהגות בצורה קיצונית. בעיות התנהגות שונות גורמות לכלב לפגיעה עצמית וגירוד. גישה נכונה למקרים כאלו היא שוב לשלול בעיות עור ראשוניות או משניות על ידי סידרת בדיקות הכוללות בדיקות מגרד עור, בדיקת זקיקי שיער, משטחי מגע, תרביות חיידקים ופטריות, בדיקת דם כללית והורמונאלית. אחרי כן או במקביל שימוש בתרופות מתאימות לבעיות התנהגות שכאלו. כמובן שאני לא רוצה כי תקחו את ההמלצה שלי כמרשם או טיפול. מציע לגשת למומחה לבעיות עור המבין גם בבעיות התנהגות. לבעיות עור בארץ יש שלושה מומחים שאני נוהג להיעזר בהם : דר' גילה צור – ביה"ח הוטרינרי בבית דגן, דר' ליאורה וולדמן מרפאת עור בחיפה, דר' אילן סקורינסקי נווה מונוסון.

לבעיות התנהגות – דר' לורון קרן מהרצליה, דר' נועה הראל מרמת גן מרפאת המרגנית, ואבנר רז או יניב אוסם המטפלים בבעיות התנהגות חרדות וכו'.

תופתעו לראות עד כמה טיפול התנהגותי יכול לשנות הכל.

הכלבה שלי המליטה לפני חודש גורה אחת. בערך לפני שבועיים התחילה לה נשירה - מדובר בכמויות של שיער עד כדי כך שהתחילו להיווצר לה קרחות. רציתי לדעת אם יכול להיות שזה קשור להמלטה שלה או שאולי זה יכול להיות ממזון כלשהו שלא מתאים לה?

כמובן שיש קשר להמלטה והנקה. ההנקה היא מאמץ אדיר מבחינה פיזיולוגית ובכך היא מאבדת חמרים חיוניים רבים הנחוצים לבריאות הפרווה והעור. בכך שחסרים לה מרכיבים אלו היא מתחילה להראות סימני חסר קיצוניים. טיפול שעשוי לעזור לתת מזון עשיר במיוחד כמו מזון לכלבי עבודה. אפשר לשלב עם ויטמינים מקבוצת B ואבץ. חומצות שומן חיוניות כמו דרמה קואט יכול לעזור.

ברשותי כלב מסוג אמסטף מעורב עם פיט בול. לאחרונה שמתי לב שלכלב יש דלקת בעין. הווטרינר נתן לי מוקסיפן וגם המליץ על משחת עיניים. עבר כמעט חודש ועדיין התופעה קיימת, מה לעשות?

לגשת לווטרינר המטפל בבעיות עיניים. יש אפשרות שמדובר באנטרופיון – פגם שגורם להיפוך הריסים פנימה או בעיית קרנית כלשהי. קיימות מגוון אפשרויות, אך לא ניתן לאבחן בלי ידע מתקדם ברפואת עיניים ומכשור מתקדם כמו מנורת סדק (מן מיקרוסקופ מיוחד).

אימצתי גור חתולים בן שלושה חודשים. הוא מתעטש לאורך כל היום, אבל עם הפוגות ארוכות. כשהוא מגרגר הוא נשמע מצונן. מה גורם לכך, ומתי כדאי לקחת אותו לבדיקה?

נשמע כמו גור עם דלקת של דרכי הנשימה העליונות. אם הוא חולה ולא אוכל גשו מהר לווטרינר לטיפול. אם הוא מרגיש טוב ואוכל שותה ומשחק-אפשר לשים לו מכשיר אדים בלילה ליד המקום שבו ישן כדי לעזור לו לכייח ולהמיס את הריר הנצבר בדרכי האוויר העליונות שלו. בנוסף, יש תכשירים תרופתיים שיכולים לעזור עליהם ימליץ ווטרינר אחרי בדיקה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • וטרינר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully