וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד סומך על חיזבאללה יותר מאשר על צבאו"

פנחס וולף

26.10.2008 / 12:30

ראש אמ"ן הזהיר כי "סוריה מעמידה כל עזרה אפשרית לחיזבאללה". על הרגיעה ברצועת עזה: "חמאס כבר נערך ליום שאחרי"

"סוריה הופכת לאסם אמצעי הלחימה של חיזבאללה", כך אמר הבוקר (ראשון) ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין בסקירה ביטחונית בישיבת הממשלה השבועית. לדבריו, נשיא סוריה בשאר אסד סומך על חיזבאללה יותר מאשר על צבאו. "אסד מעוניין בהסכם שלום על פי תנאיו, אך הוא ממתין להתבססות שלטון חדש בארצות הברית. בינתיים, הסורים הסירו כמעט כל רסן והם מעמידים כמעט כל יכולת אסטרטגית לרשות החיזבאללה".

בהתייחסו לפיגוע שאירע בסוף ספטמבר בסוריה, אמר ידלין: "מי שישן עם כלבים, שלא יתפלא כשהוא מתעורר עם פרעושים. זהו פיגוע של הג'יהאד העולמי והמשטר הסורי שנותן חסינות ומעבר חופשי לעירק וללבנון".

ידלין עסק גם ברגיעה בין ישראל לחמאס. לדבריו, "חרף המחויבות לרגיעה, חמאס מתכונן לביצוע פיגועים איכותיים, ויבצע אותם אם יחשוב שתוצאותיהם יגברו על תוצאות הרגיעה. ראש אמ"ן הדגיש כי "הרגיעה יציבה, אך חמאס נערך גם ליום שאחרי ומקדם תהליכי התעצמות. כוחות הביטחון סיכלו פיגועים איכותיים מהרצועה, שהיו עלולים לחייב את ישראל לתגובה שתביא לסיום הרגיעה".

"מנגנוני הביטחון הפלסטיניים פועלים ביתר נחרצות מבעבר נגד החשש להישנות אירועי עזה גם ביהודה ושומרון", אמר ידלין וציין כי גם בסיני נעשו ניסיונות לביצוע פיגועים נגד ישראלים.

בנוגע לאירן אמר האלוף ידלין כי "חילופי השלטון והמשבר הכלכלי העולמי מנוצלים על ידי האיסלם הרדיקלי. המשבר הכלכלי העולמי מקשה על אירן, יש לה ירידה של 15 מיליארד דולר בהכנסותיה. עם זאת, הוא מקטין עוד יותר את הנכונות הבינלאומית להטיל סנקציות כלכליות על אירן. ההתבטאויות של ראשי הממשל האירני מבטאות חשש גובר והם מנסים להחצין את יכולותיה של אירן הרבה מעבר להיקפן האמיתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully