וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות אובמה ומקיין במערב הפרוע

עידן דורנר

26.10.2008 / 12:10

שני המועמדים לנשיאות יצאו למסע בחירות במדינות המפתח במערב המדינה והסירו את הכפפות. אחד הואשם בשאננות, השני בתוקפנות

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

כשנותר שבוע וחצי וחצי בלבד עד לבחירות, יצאו שני המועמדים ברק אובמה וג'ון מקיין למדינות המערב, בניסיון לכבוש את לב הבוחרים המקומיים. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובמה האשים את יריבו מקיין, כי הוא משתמש בקמפיין שלילי המרבה לתקוף אותו. בעצרת בחירות בנבאדה אמר אובמה כי הקמפיין של יריבו כולל "שיחות טלפון מכוערות, פרסומי בחירות מוטעים בטלוויזיה ובדואר, הערות שערוריתיות לפיהן אנחנו מונעים שינוי". מקיין מצידו האשים את אובמה בביקור בניו מקסיקו, כי "הוא עורך הקפות ניצחון עוד לפני שניצח בבחירות".

שני המועמדים מתמקדים כעת במדינות המפתח במערב המדינה. נבאדה, ניו מקסיקו, וקולורדו היו כולן "רפובליקניות" במערכת הבחירות הקודמת, אך עשויות להתברר כמדינות מכריעות, במידה וההצבעה בהן תהיה צמודה. לפי כל הסקרים החשובים, אובמה עדיין מוביל.

אובמה, שחזר לקמפיין לאחר הפסקה של יומיים בהם ביקר את סבתו החולה בהוואי, אמר אתמול בעצרת בחירות בלאס וגאס, כי הקמפיין השלילי של מקיין הוא לא מה שהמדינה צריכה. "בימים האחרונים של המירוץ, מדיניות ה'לומר הכל ולעשות הכל' כדי לנצח משתלטת. העם האמריקאי לא רוצה לשמוע פוליטיקאים תוקפים זה את זה. הוא רוצה לשמוע איך אנחנו מתכוונים לתקוף את האתגרים הניצבים בפני בני מעמד הביניים בכל יום שחולף".

מאוחר יותר באלבקרקי ניו מקסיקו, הוא קשר בין המדיניות של מקיין לזו של הנשיא היוצא ג'ורג' בוש כשאמר בציניות: "מקיין כל כך כועס על בוש, כל כך מתנגד למדיניות שלו, עד שהצביע איתו 90% מהפעמים בשמונה השנים האחרונות... בדיוק, הוא החליט באמת לתקוף את בוש, 10% מהפעמים...זה כמו שרובין יתרגז על באטמן".

קלינטון מתגייס למען אובמה

מקיין, שהופיע גם הוא בפני עצרת בניו מקסיקו, התייחס לפרסום ב"ניו יורק טיימס", לפיו אובמה כבר הכין טיוטת נאום ניצחון, אותו הוא מתכוון לשאת בפני תומכיו הדמוקרטים, מידע שהקמפיין של אובמה כינה "שיקרי לחלוטין".

"נאום הניצחון של סנאטור אובמה כבר נכתב" אמר מקיין. "אני לא ממציא את זה. הרבה בוחרים עדיין לא החליטו למי יצביעו, אך הוא כבר החליט עבורם". מה שאמריקה זקוקה לו כעת הוא מישהו שיסיים את המירוץ לפני שהוא יוצא להקפות ניצחון". כשדיבר מוקדם יותר באלבקרקי, אמר מקיין כי הוא שמח להיות ה"אנדרדוג" במירוץ לנשיאות וכי הוא ינצח, "כיוון שמה שאמריקה צריכה זה לוחם".

בניסיון לבדל עצמו מהנשיא בוש, הוא הוסיף: "אנו לא יכולים לבזבז את ארבע השנים הבאות, כפי שביזבזנו במידה רבה את שמונה האחרונות, בתקווה שהמזל שלנו ישתנה בבית וברחבי העולם.

סגניתו של מקיין, מושלת אלסקה שרה פיילין, אמרה בעצרת בחירות באיווה, כי הביקורת שלה על אובמה לא היתה שלילית. "אל תתנו לו לגרום לכם להרגיש אשמים - אני לא מרגישה אשמה", אמרה בעוד הקהל שהגיעה לשמוע אותה צועק "הוא סוציאליסט".

בתוך כך, מקורב לביל קלינטון הודיע כי הנשיא לשעבר יופיע לצד אובמה בעצרת בחירות ביום רביעי בפלורידה, בפעם הראשונה מאז החל הקמפיין. אשתו הילרי לא תשתתף הפעם, למרות שהופיעה לצד אובמה בעבר. פלורידה נחשבת מדינת מפתח העשויה להכריע את המירוץ , כפי שקרה בבחירות בשנת 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully