וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריאות בדרכים

אייל דץ

26.10.2008 / 11:29

כיום אין פתרונות משמעותיים לבעיית זיהום האוויר שמייצרת התחבורה, מלבד הליכה. כנס ראשון מסוגו יוקדש לנושא

ברגעים אלו ממש, שוקדים מדענים, מהנדסים, אנשי עסקים ופועלי ייצור על הדבר הבא - כלי תחבורה שאיננו מזהם, שעלותו נמוכה ושהוא איננו תלוי בדלקים כאלו ואחרים. הרי כולנו כבר יודעים כי אמצעי התחבורה הקיימים הם אחד ממקורות הזיהום המרכזיים, ורק חבורה אמיצה של אנשים יכולה להרגיש טוב עם עצמה. הם כבר מצאו את הפתרון, ולא מחכים. לא למכונית החשמלית ולא לדלק שעשוי משמן פלאפל, הם פשוט הולכים ברגל.

מחר ייפתח בסינמטק בתל אביב כנס "העתיד הולך ברגל" - הראשון בישראל שעוסק בהליכה ברגל כאמצעי תחבורה. לטענת מארגניו, מטרת הכנס היא לקדם את מהפכת התכנון. מהפכה שבה הולך הרגל עובר לראש פירמידת סדרי העדיפויות של מתכננים עירוניים ומקבלי החלטות ברמה ארצית ומוניציפאלית. כלומר, אותם אנשים שאחראים כיצד יראו הרחובות והערים שלנו, יעמידו בראש סדר העדיפויות את הולך הרגל, הרבה לפני כלי תחבורה אחרים ומזהמים. הכנס עתיד להראות למתכנני הערים כיצד לקדם את מהפכת ההולכים ברגל. "אם נאפשר ליותר אנשים לערוך את הקניות שלהם ליד הבית, לבקר במרפאה ליד הבית ולשלוח את הילדים ברגל לבית-הספר נקטין את התלות שלנו ברכב, ניצור חברה בריאה יותר", כותבים מארגני הכנס.

מחכים לנהלים חדשים

הכנס, שמאורגן על ידי ארגון "תחבורה היום ומחר", יכסה מגוון של נושאים הקשורים להולכי הרגל ובין השאר יעסוק בהשלכות הבריאותיות החיוביות שיש להליכה ברגל בחיי היומיום, וכן למצב הקשה של הולכי הרגל בישראל מבחינת הבטיחות בדרכים. כמו כן, הכנס יעסוק באספקטים קונקרטיים של תכנון רחובות לטובת הולכי הרגל ובחיוניות העירונית שמתבטאת בהימצאותם של אנשים ברחוב ולא רק כלי-רכב.

בין הדוברים בכנס יהיו פרופ’ דוד מהלאל, יו”ר תחבורה היום ומחר, וראש המכון לחקר התחבורה בטכניון, פרופ’ הלל שוקן, ראש בית הספר לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב, פרופ’ שלום הקרט, המדען הראשי של קרן רן נאור לבטיחות בדרכים. כמו כן ישתתפו אדריכל דורון צפריר שידבר על נהלים חדשים לתכנון רחובות וגבריאלה כהן שתעסוק בפן הבריאותי של ההליכה ברגל.

תמר קינן, מנכ"לית עמותת "תחבורה היום ומחר", אמרה לוואלה! אג'נדה כי "הדבר הכי חשוב, הוא שסוף סוף מתחילים לעלות למודעות ציבורית את הנושא של הליכה ברגל כאמצעי תחבורה. אם נאפשר ללכת ברגל וניסע פחות ברכב למרחקים קצרים נוכל לעודד שימוש בתחבורה ציבורית. אם זאת, הכרחי לשלב בתחבורה הציבורית אפשרות נאותה של הליכה ברגל בתחנות המוצא והיעד. על ידי כך נוכל ליצור לעצמנו חיים עירוניים טובים יותר ובריאים יותר".

“העתיד הולך ברגל” - יום שני, 27 באוקטובר בסינמטק תל-אביב בין השעות 9:00-12:15

  • עוד באותו נושא:
  • תחבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully