וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף פיקוד העורף: "לא נחלק ערכות מגן"

ג'וש בריינר

26.10.2008 / 10:38

האלוף יאיר גולן אמר כי לא ניתן יהיה להתחיל בחלוקת הערכות בשל מחסור בתקציב. וילנאי: "ראשי רשויות מתחמקים מטיפול בעורף"

אלוף פיקוד העורף יאיר גולן נשא הבוקר (ראשון) דברים בכנס בנושא מוכנות העורף, שנערך במכון למחקרי בטחון לאומי בתל אביב. לדבריו, "במלחמת לבנון האחרונה ירה חיזבאללה על ישראל כ-30 טון של חומר נפץ ובחמש השנים הקרובות יאגרו סוריה וחיזבאללה בין 200 ל-300 טון חומר נפץ שאותם הן יוכלו לשגר על ישראל".

בעניין מוכנות העורף, אמר האלוף כי "ברמת המיגון האישי לאזרחים מצבנו רע. הממשלה קיבלה החלטה באפריל לחלק לאזרחים את ערכות המגן ואנחנו אמורים להתחיל בחלוקה בינואר 2009 אבל במצב הנוכחי, בלי שקיבלנו את התקציב הנדרש, לא נוכל להתחיל בחלוקה. ערכות המגן הן נדבך יסודי היכולת המיגון שלנו ובמצב הנוכחי אנחנו בפער."

סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר כי "זו רק שאלה של זמן עד שאיום הטילים – מצד אירן, מצד חיזבאללה ומצד חמאס - יהיה מתקדם יותר. ככל שהזמן יתקדם גם טילי חמאס יהפכו להיות בעלי טווח ארוך יותר, מדויק יותר ועם ראש נפץ קרבי כבד יותר. האויב מבין שבשדה הקרב הוא לא יוכל להכריע אותנו ולכן הוא תוקף ויתקוף בעורף. ברגע שבעורף יהיו פגיעות קשות, זה ישפיע על תוצאות המלחמה ועלינו להיות ערוכים בשתי החזיתות, הצבאית והאזרחית. לצערי, גם היום שרים בכירים וראשי רשויות מתחמקים מאחריות בכל מה שנוגע לטיפול בעורף אבל מתעוררים כאשר הארטילריה פותחת באש."

אלוף (מיל') אהרון זאבי פרקש, ראש אמ"ן לשעבר, הציג את מפת האיומים על העורף ורמז כי ערביי ישראל עלולים להוות איום. "במעגל הראשון של האיומים אנחנו יכולים למצוא את הרשות הפלסטינית וגורמים שגרים בתוך ישראל שלא ייתנו לנוע בכבישים, בצירים מרכזיים ובערים מעורבות. אירועים כמו אלו התרחשו ביום הכיפורים בעכו הם עדות לכך."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully