וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק זה חוק

אפרת גונן

26.10.2008 / 10:11

אפרת גונן ריכזה את מיטב המוחות, או מי שהיה לידה באותו הרגע כדי להחליט - האם עולם הדייטים זקוק לחוקים

מי שהיה מספיק קשוב לקרוא בין השורות, הבין שבשבועות האחרונים הספקתי לחוות שיברון לב קל, לעבור אותו ולהמשיך הלאה, לנתח את המקרה ועדיין לא לצאת עם אף מסקנה מועילה להמשך הדרך.

על כן ישבתי וחשבתי ביני לבין עצמי איך מגיעה עם תובנות אשר יהיו לי וגם לאחרים ככלי עזר, לבל ניפול בשנית על אותן שגיאות בסיסיות. לצורך כך גייסתי את מיטב המוחות כלומר את חברי הטובים, וכינסתי ישיבת קפה לטובת שאלת המחקר שהעלתי, השאלה לצד כוס הקפה היתה "בעולם הדיייטים- יש או אין חוקים?".

מיותר לציין שהרוחות סביב הקפה געשו וסערו, כי הדעות נחלקו לשני כיוונים וכל כיוון היה נחרץ בדעתו מאד, נחרץ עד כדי כך שבשלב מסויים הפסקתי את אספקת הקפה מחשש לעודף קפאין ומהומות רחוב.

חברתי ג' החלה בדיון - "יש חוקים, ולא רק שיש חוקים, גם צריך לדעת טוב טוב איך להשתמש בהם, את הקפה של הדייט הראשון שותים במקום ניטרלי, אין ללכת אליו הביתה ואין להזמין אותו אליך הביתה, אם תשכבי איתו בדייט ראשון אני בעצמי נועלת אותך בשירותים, גם לא בשני, את שומעת? אלו הם הבסיסיים וזו רק טעימה ראשונה", אמרה נחרצת.

התרשמתי מדבריה, בכל זאת, היא בחורה שמחזיקה באמתחתה ספרייה בעלת סקטור שלם של כותרים מהסוג "למה גברים אוהבים ביצ'יות".

"אוקיי רשות הדיבור אליך יקירי" פניתי אל ידידי שנראה כמו דעתו קצת שונה, "אני חולק על דעתה של ג', אני חושב שחוקים מצמצמים את החיבור למה שקורה באותו הרגע, אם נצמדים לחוקים כשמדובר על אהבה יוצרים מצב של ניתוק מהחוויה, מאבדים את האמת של הסיטואציה ולא נהנים מההתרחשות של הדברים, במילים אחרות? חוקים שווים לתחת. אם מישהו צריך חוקים כדי שיגדירו לו מה לעשות בפגישה רומנטית, אז יש לו בעיה, הוא לא מחובר למה שהוא מרגיש, חוקים לא יעזרו. זה לא מדבר אליי" אמר נחרץ גם הוא, והניח את כוס הקפה על השולחן תוך שליחת פרצוף זועף לכיוונה של ג'.

הבטתי על שניהם שולחים מבטים עם חיצים באויר ועצרתי רגע לחשוב, קורה כאן משהו שלא ידעתי עליו? אוקיי זה לא העניין עכשיו, אני ממשיכה הלאה, מעבירה את רשות הדיבור אל לוגם הקפה השלישי ידידי ר', ציוויתי עליו לדבר - "אני אומר שאצלי אין חוקים אבל שוב זה תלוי מה מחפשת הבחורה, לפי החוקים צריך לפחות 3 פגישות לפני הסקס כן? ועדיף באמת לצאת בהתחלה למקומות ניטרליים כדי להכיר קצת ולא להכנע לטריטוריה זרה שנותנת כוח לבעל הטריטוריה, את מבינה? אם אני מזמין את הבחורה אליי הביתה, קל לי יותר להרגיש בנוח, המיטה קרובה והקפה של הבוקר מובטח גם הוא, אם היא מסכימה להגיע אליי אני מניח שהיא מודעת לעובדות הללו ועם זאת מסכימה לכל תרחיש אפשרי" אמר, "רגע" אמרתי אני, "מה שאתה בעצם אומר, זה שאם הבחורה משחקת משחקים, גם אם הם חינניים וסמויים, שווה יותר להשיג אותה? או להגיע לליבה? כי היא בעצם כביכול קשה להשגה ואז היא הופכת לסוג של אתגר?" ר' חשב לרגע והשיב - "תראי, בתכלס גם כשאנחנו אומרים שאנחנו לא משחקים משחקים או הולכים לפי חוקים, איך שתבחרי לקרוא לזה, אנחנו עדיין משחקים, הכל תלוי במה שאתה מחפש או היית רוצה מהאדם שעומד מולך, אם אתה מחפש נחמה ללילה אחד אז אין הרבה מה להשקיע במחשבה או במעשים, מצד שני אם אתה רואה מולך בחורה שנראית כבעלת פוטנציאל לקשר רציני, אז שווה לעצור לרגע ולחשוב על טקטיקה, את יודעת כמו סוג של אסטרטגייה, בשביל משהו אמיתי צריך להיות מחושבים, כמו בכל דבר".

חברתי א' נראתה יושבת לשולחן מרוכזת בכוס הקפה שלה מהורהרת, קצת חסרת מנוחה וטרודה מכל הנאמר עד כה, "תראי לומר את האמת אני קצת מבולבלת, אני חושבת שבתכלס מותר הכל, אבל לצערי יש חוקים, פשוט אני בדרך כלל מספיק סתומה להתעלם מהם, אני יודעת שהם ישנם ושיש בהם סוג של תועלת אבל אני קצת מתקשה לעשות בהם שימוש עיקבי, אני מניחה שזו הסיבה לכך שאני נופלת כל פעם מחדש, עושה טעויות של מתחילים, כי בסך הכל זה לא פשוט, עד שמגיע בחור שמוצא חן בעיני, אני צריכה להסתיר את ההתרגשות כדי שלא יברח? איפה הכייף?"

אכן מילים קשות נאמרו סביב השולחן, לא הצלחתי למצוא את התשובה אותה חיפשתי, סוג של דרך ביניים שתגשר על כל התיאוריות, חשבתי לעצמי שאולי כל מקרה לגופו, כי אין הרי כלל שאין בו יוצא מן הכלל ובכל זאת אני עצמי שונאת להקשיב לחוקים, אני אוהבת ללכת עם התחושות שלי, ככה זה הכי אמיתי , נכון שזה נותן פתח ליופי של טלנובלות קצרות יותר או פחות, תלוי כמה פרקים לקח לי להתגבר על ההשלכות של אותו קשר, אבל שוב, בסה"כ אני משחקת פה את המשחק הפרטי שלי, של החיים שלי ואני קובעת את החוקים, אז אני אומרת שאולי נשאיר את החוקים למחוקקים, הם בטח ידעו יותר טוב מה לעשות איתם והרי למה נועדו חוקים אם לא בשביל להפר אותם.

efratcoffee@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully