וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מהומות בעכו? חשד להצתת ישיבה בעיר

קובי מנדל ופנחס וולף

26.10.2008 / 10:16

שבועיים לאחר העימותים בעיר, המשטרה חושדת כי ישיבה בעכו הוצתה. ח"כ גבאי: "להתייחס לאירוע כמו למטען בביתו של שטרנהל"

דליקה פרצה הלילה (ראשון) בישיבת ההסדר בשכונת וולפסון בעכו. הישיבה היתה ריקה מאנשים בזמן הדליקה. איש לא נפגע, אבל נזק חמור נגרם למשרדי הישיבה. במשטרה חושדים כי הדליקה נגרמה עקב הצתה. הממצאים שנמצאו במקום הועברו למעבדה לזיהוי פלילי והמשטרה תגברה את סיוריה סמוך לישיבה.

ח"כ אליהו גבאי (מפד"ל) קרא למשטרה למצות במהרה את החקירה ולעצור חשודים בהצתה. "מפליא הדבר שבאירוע מטען החבלה בביתו של פרופ' זאב שטרנהל מיהרה המשטרה להאשים מגזר מסוים והודיעה מיד מי אשם בפיצוץ," אמר גבאי, "בעוד בעכו ברור לכל בר דעת מי הצית את הישיבה ואילו המשטרה נמנעת מלהפנות אצבע מאשימה כלפי האשמים ולהרתיעם".

ח"כ עבאס זכור (רע"מ-תע"ל) גינה את הצתת הישיבה ואמר כי "נהיגות הערבית בעיר מגנה את המעשה הספציפי הזה, וכל פגיעה בכל מקום קדוש, אם זה ליהודים, או לערבים". לדבריו, "שום מהומות לא אירעו בעקבות ההצתה, והתושבים הערבים והיהודים עומדים ביחד נגד המעשה הזה".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, פנה לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ודרש להתייחס להצתת ישיבת ההסדר בעכו באמצעות בקבוק תבערה כאל אירוע טרור שעלול לבשר את תחילת האינתיפאדה של ערביי ישראל. לדבריו, "ייתכן כי פיזור כוחות המשטרה מיד לאחר החג עודד את הטרוריסטים בקרב ערביי ישראל".

במהלך המהומות האלימות בעכו האשימו ראשי הציבור הערבי בעיר כי רבים מתלמידי הישיבה עמדו מאחורי התנכלויות לערבים. המשטרה החליטה לפני כשבוע להפחית את מספר השוטרים שהוצבו בעיר עם פרוץ המהומות. במהלך המהומות, שפרצו בערב יום כיפור, נעצרו 90 חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully