וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין בדרך לקאמבק מול אובמה?

עידן דורנר

26.10.2008 / 9:17

מסקר חדש של רויטרס וזוגבי עולה, כי הפער בין שני המועמדים עומד כעת על 5% בלבד לטובת אובמה. "לבוחרים אכפת רק מהמסים"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ג'ון מקיין מצמצם את הפער מיריבו הדמוקרטי ברק אובמה במירוץ לבית הלבן, כך עולה מסקר חדש של סוכנות הידעות "רויטרס" ושל מכון הסקרים "זוגבי" שפורסם היום (ראשון). לפי הסקר, אובמה איבד 5% תמיכה לעומת הסקר הקודם וכעת הוא זוכה ל-49% לעומת 44% להם זוכה מקיין. טעות הדגימה בסקר עומדת על 2.9%.

רק ביום חמישי האחרון עמד הפער בין השניים על 12% בסקר רויטרס-זוגבי לטובת אובמה. לטענת הסוקר זוגבי, "מקיין מצמצם את הפער על בסיס יומי. נראה שיש קשר ישיר להתבטאויותיו האחרונות בנושא כלכלה".

אובמה פתח פער ניכר לאחר פרוץ המשבר, כיוון שמרבית הבוחרים ראו בו כמי שיטפל בו טוב יותר. מקיין לא מיהר להגיב, אך בימים האחרונים החל להתעסק רבות בכלכלה בקמפיין שלו. בכנס בחירות באריזונה אתמול, הזהיר מקיין מפני הסכנה בהשתלטות של אובמה גם על הבית הלבן וגם על הקונגרס.
אובמה קשר בין מצעו הכלכלי של מקיין לזה של ממשל בוש, הזוכה לפופולריות מועטה ביותר.

הנשים עדיין בעד אובמה

עם זאת, הפער של אובמה בקרב מצביעים שהכנסתם נמוכה מ-35 אלף דולר בשנה נותר רב והוא זוכה למעט יותר מ-70% אחוזי תמיכה בקרב קבוצה זו. מקיין, שעד לאחרונה זכה לתוצאות מרשימות רק בקרב בעלי הכנסה גבוהה, מתחיל לשפר את מצבו גם בקרב אלו המרוויחים 35 אלף דולר ויותר. זוגבי טוען כי ככל הנראה מה שמעניין כרגע את הבוחרים ביותר הוא מסים והוצאות.

אובמה ממשיך להוביל גם בקרב שתי קבוצות חשובות, שעשויות להכריע את תוצאות הבחירות ב-4 בנובמבר, אך גם כאן מקיין מצמצם פערים: בקרב מצביעים שלא מזוהים עם אף מפלגה (עצמאיים) מוביל אובמה ב-14% לעומת 29% בשיאו. גם הנשים עדיין תומכות באובמה ב-14%, קבוצה בה הוביל בפער של 20% רק בשבוע שעבר.

מקיין, שפיגר אחר אובמה בקרב הגברים בשיעור של 4%, מוביל כעת בקבוצה זו: 48% מהמצביעים הגברים אמרו כי יצביעו למקיין לעומת 44% לאובמה. בקרב מצביעים לבנים עומד הפער על 12% לטובת מקיין, עלייה של 6% מאז יום שישי. המועמד העצמאי רלף ניידר ובוב באר מה-Libertarian Party זוכים ל-1% תמיכה כל אחד. 3% הודיעו כי עדיין לא החליטו למי יצביעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully