וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך צה"ל להשתלטות על בית פלסטיני

יהושע בריינר

26.10.2008 / 8:44

בית משפחת זוואל ליד בית לחם משקיף על ציר בו מושלכים בקבוקי תבערה. זה הספיק לצה"ל כדי להשתלט עליו ללא צו

השתלטות על בית ללא צו, שבירת דלתות והוצאת משפחה מביתה באמצע הלילה – כך נראית פשיטה של צה"ל על בית בכפר חוסאן, דרומית לבית לחם. בליל שבת הגיע כוח צה"ל לכפר על מנת להשתלט על בית משפחת זוואל. הבית משקיף על כביש גישה מרכזי באזור בו מושלכים זה תקופה ארוכה בקבוקי תבערה אל עבר כלי רכב ישראליים. בשלוש לפנות בוקר נכנסו בכוח חיילי צה"ל אל בית המשפחה והודיעו להם שעליהם לפנות את הבית בתוך חמש דקות. בניגוד לנהלים, החיילים לא הציגו למשפחה צו תפיסה.

בני המשפחה נאלצו לצאת מביתם, והחיילים השתלטו במהירות על הבית, שברו את דלת הכניסה, גידרו את החצר והקימו עמדה בקומה העליונה. לטענת המשפחה, החיילים היכו נמרצות את אחד מבני הבית, לאחר שזה מחה כנגד ההשתלטות על המקום. רק בשתיים בצהריים הציג מפקד הכוח צו תפיסה חתום על ידי מפקד החטיבה המרחבית עציון, אלוף משנה ניר סולומון, בו נכתב כי צה"ל יחזיק בבית עד לסוף החודש בנימוק של "צרכים צבאיים". בהמשך חסם הכוח את הכביש, ולמעשה הפריד את הכפר לשניים.

"פתאום באו באמצע הלילה והודיעו שיש לנו חמש דקות לעזוב אותו", סיפר לוואלה! חדשות אבי המשפחה באסם איברהים זוואל, "לא נתנו לנו להוציא כלום מהבית. פתאום אחד החיילים אומר לבן שלי, 'למה אתה מסתכל עלינו בצורה לא יפה?' והתחילו להכות אותו ובעטו בו. הילדה הקטנה שלי בת שש התחילה לרעוד. הם התחילו להשתולל בבית, שברו את הדלת והתנהגו כמו חיות, לא בני אדם. עכשיו אנחנו אפילו לא יכולים להיכנס לבית ואין לנו איפה לגור. למה צריך את זה?".

"הפכו משפחה בת 8 נפשות להומלסית"

בבוקר הגיעו למקום פעילות ארגון "מחסום ווטש" שניסו גם הן לשכנע את החיילים לאפשר למשפחה להיכנס לביתה, ללא הצלחה. "כבר כשהגענו ראינו מספר גדול של חיילים בבית, ואת כל המשפחה בחוץ. דלת הכניסה הייתה שבורה, חצר הבית הייתה מגודרת בתלליות, ואת הקומה העליונה כיסה בד הסוואה. תוך דקות הפכה משפחה בת שמונה נפשות להומלסית. היה לנו ברור שנוכחות של ישראלים במקום תמתן את התנהגות החיילים כלפי המשפחה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוח צה"ל ביצע בפאתי חוסאן פעילות הכרחית למען שמירת הסדר באזור. מדובר במוקד בו מתבצעת פעילות חבלנית עוינת המהווה איום ממשי על העוברים בכביש בית"ר - גוש עציון. הכוח נכנס למבנה על פי הצרכים המבצעיים והאישורים המתאימים אך ללא צו תפיסה בידו. כעבור זמן קצר הגיע נציג מחטיבת עציון עם הצו המדובר. יש לציין כי למשפחה ניתנה אפשרות להישאר בבית, אך אלו בחרו לעזוב. באשר לטענות על הנער הפלסטיני, מבירור ראשוני עולה כי הנער תפס בנשקו של אחד החיילים וכדי לשחררו מאחיזתו הופעל נגדו כוח פיזי סביר. יחד עם זאת, למען הסר ספק, הנושא ייבדק על ידי מפקדי הכוח עם סיום הפעילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully