וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד שמחים לאיד: "לבני חסרת מנהיגות"

פנחס וולף

25.10.2008 / 6:08

החלטת יו"ר קדימה ציפי לבני להמליץ לנשיא לגשת לבחירות גררה תגובות סוערות, לצד ברכות על ההחלטה. "לבני כשלה במו"מ קל"

המערכת הפוליטית בישראל סערה אמש (שבת) לאחר הודעת יו"ר מפלגת קדימה ציפי לבני כי תודיע לנשיא המדינה שמעון פרס על כשלונה בכינון קואליציה חדשה, ותמליץ לו לגשת לבחירות כלליות.

יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער אמר כי "האמת היא שקשה מאוד להיכשל במשא ומתן קואליציוני להקמת ממשלה, אבל לבני הצליחה בכך". לדבריו, "אם היא אינה מסוגלת לנהל ולסיים מו"מ בתנאי פתיחה מצוינים, כיצד היא מתיימרת לנהל מו"מ סבוכים וגורליים לעתיד המדינה מול הפלסטינים והסורים".

בכירים אחרים במפלגת הליכוד ביקרו את לבני ואמרו כי היא "ניהלה את המשא ומתן בחוסר מנהיגות, בחוסר יכולת ובחוסר כישרון". לדבריהם, "היא היתה מוכנה להציע הכל חוץ מלהתחייב לא לחלק את ירושלים. המו"מ נכשל לא בגלל נתניהו, אלי ישי, ליצמן או רפי איתן, אלא בגלל לבני. צריך רק לחשוב כיצד היא מבקשת לנהל משא ומתן עם הפלסטיניים והסורים, כאשר היא ניהלה בצורה כזו את המו"מ הקואליציוני".

גורמים בש"ס אמרו לוואלה! חדשות כי, "ש"ס קיבלה את החלטתה בערב שבת. ההחלטה אם ללכת לבחירות או לא היתה שמורה ליו"ר קדימה ציפי לבני. מה שבטוח וברור שש"ס לא תוותר על עקרונותיה בכל ממשלה שתהיה".

במרצ כבר מתכוננים לבחירות

סיעת הגמלאים ברכה על ההחלטה ללכת לבחירות מוקדמות. בטרם החליטה לבני, יו"ר הגמלאים, השר רפי איתן, אמר לה כי, "צוות המו"מ הקואליציוני לא השכיל להגיע להסכם עם מפלגת הגמלאים, הסכם שהיה מביא בשורות אמיתיות, כמו ביטוח סיעודי הגדלת קצבאות הזקנים, לכלל גמלאי ישראל".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב אמר כי "ישראל ביתנו מברכת את לבני על החלטתה לתת לציבור את הזכות לבחור ת הנהגת המדינה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר כי "ישראל זקוקה לבחירות כדי לסלק את ממשלת קדימה הכושלת והמושחתת". לדבריו, "ככל שמדינת ישראל תמהר להחליף את השלטון בממשלה שתייצג נאמנה את המדינה כמדינה ציונית כן ייטב".

מיד לאחר החלטתה של לבני, פנה יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, לראשי המפלגות ואמר להם כי, "בעקבות כשלון המשא ומתן הקואליציוני, ולאור הבעיות הבוערות בתחום הכלכלי, החברתי והמדיני, יש לקיים את הבחירות מוקדם ככל האפשר". אורון הודיע כי ועידת מרצ תתכנס כבר מחר להיערך לבחירות.

עם זאת, בקדימה דווקא ברכו על החלטת יושבת הראש. ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר כי הוא מברך אותה "על החוזק שהוכיחה ועל הפוליטיקה הנקיה שליוותה את המשא ומתן". לדבריו, "ברור היה שכולם, וברק במיוחד, ינסו לסחוט אותה, אך קדימה יוצאת מכאן מחוזקת".

עדכון ראשון: 23:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully