וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל מחוז בגאורגיה נהרג בהתפוצצות מוקש

25.10.2008 / 20:48

באירוע נהרג גם אזרח שנקלע למקום. הנשיא סאאקשווילי כינס את הקבינט הביטחוני ואמר כי "המורדים מאוכזבים שלא כבשו אותנו"

מושל מחוז צאלנג'יחה שבגאורגיה ואזרח נהרגו היום (שבת) בסדרת פיצוצים סמוך למחוז הבדלני אבחזיה שבמדינה. מדובר באירוע האחרון בשורת תקריות ביטחוניות באזור מאז נסיגת כוחות הצבא הרוסי מאזורי העימות מוקדם יותר החודש.

דובר משרד הפנים הגאורגי אמר כי מושל המחוז חקר דיווחים על ירי טילי מרגמה מהשטח האבחזי בעת שעלה על מוקש. המושל נהרג במקום, לצד האזרח שנקלע לזירת האירוע ומת מאוחר יותר בבית החולים. בתקרית נפצעו גם שני אנשי משטרה.

נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי כינס את הקבינט הביטחוני הלאומי בעקבות התקרית. לפני הפגישה אמר בטלוויזיה המקומית כי "אנו עומדים בפני כוחות רשע". לדבריו, "הם מאוכזבים שלא הצליחו לכבוש את טביליסי ואת גאורגיה כולה. זו הסיבה שעדיין מסוכן באזור".

חודשים רבים של התכתשויות בין הבדלנים לכוחות הגאורגים התפתחו לכדי מלחמה בחודש אוגוסט האחרון, בה שלחה גאורגיה את חייליה להשתלט מחדש על המחוז הפרו-רוסי, שבתחילת שנות ה-90 התנער מהחוק הגאורגי. כוחות רוסים נלחמו בתגובה עם גאורגיה ואף נכנסו לעומק שטחה בטענה שכך יימנעו התקפות נוספות על המחוז.

המערב גינה את התנהלות רוסיה במלחמה וכינה אותה "לא פרופורציונלית", ודרש כי מוסקבה תסיג את חייליה מהמדינה. בעקבות הסכם הפסקת אש שיזם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, משקיפים של האיחוד האירופי נכנסו לרצועת הביטחון סביב דרום אוסטיה והחלו את פעילותם לשמירת השלום. הכוחות הרוסים נסוגו מרצועות הביטחון סביב אבחזיה ודרום אוסטיה במסגרת ההסכם, אך ממשלת רוסיה הכירה במחוזות כיישות אוטונומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully