וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

דר' איל נחמיאס

25.10.2008 / 9:49

איך יודעים מתי נעמדות האוזניים, למה אסור להוציא כלב לישון במלונה ועוד. דר' איל נחמיאס, הווטרינר שלנו מטעם פורינה, עונה לשאלות שלכם

הכלבה שלי בהריון מתקדם. רציתי לדעת במה מותר ובמה אסור מבחינת טיפול בקרציות ופרעושים

למיטב הכרתי את המוצרים והרישום עליהם אין אף אחד שרשום עליו שהוא מותר לכלבות בהריון. לגבי גורים קטנים מאד, פרונט ליין הוא היחיד שרשום עליו כי מותר לגורים מגיל של כארבעה ימים. אם מדובר בנגיעות נמוכה עדיף פשוט לעבור עליה ידנית ולהסירם. אם מדובר בנגיעות רחבה יותר הייתי ממליץ להשתמש בשמפו ולרחוץ אותם מעליה (שמפו רגיל לכלבים) ובמקביל לבצע טיפול סביבתי. אפשר לתת לכלבה שמרי בירה 3-4 טבליות דרך הפה וספריי ציטרנול עליה כדי להרחיק פרעושים טוב יותר.

יש לי גור האסקי סיבירי בן חודשיים וחצי. האוזניים שלו עדיין לא עומדות, אני מעוניינת לדעת באיזה גיל נעמדות האוזניים, אם בכלל.

אזניים עומדות בזכות סחוס המצוי בין שכבות העור. הסחוס אינו בשל ומגיע לקשיות מתאימה רק בגיל מאוחר יותר בערך לקראת 6-10 חודשים. אם בכל מקרה אין שינוי לקראת גיל 7 חודשים הייתי מציע טיפול בחבישות אצל הוטרינר בצורה מקצועית. לא כדאי לבד כי עלולים לעשות נזק ולעיתים לפגוע בכלי דם.

הכלב שלנו בן חודשיים, ואנחנו רוצים להתחיל להרגיל אותו במלונה בחוץ. האם זה מוקדם מדי?

אם אתם אוהבים את הכלב ורואים בו בן בית וחלק מהמשפחה אז אני ממש לא מציע לעשות זאת. צריך להבין את צורת החשיבה של כלב. הוא חלק מלהקת חיות שאנו שאר הלהקה שלו. במצב שהוא בחוץ במלונה הוא למעשה מקבל ענישה חמורה מאד במונחים כלביים ומורחק מהלהקה. איך היית מרגיש/ה אם היו מוציאים אותך מהבית לגור לבד בחצר? בזמן שכולם אוכלים ומדברים שומעים מבחוץ איך הלהקה נהנית וסועדת והוא המסכן מורחק.

כלב שנמצא בבית הוא חלק מהלהקה. למעשה, אחרת מתחילות בעיות התנהגות רבות ושונות כמו נבחנות, חפירות, בריחות, תוקפנות ועוד ועוד התנהגויות שבסופו של דבר גורמות לכלב להיות מטרד בעיני בעליו. אך הכל מתחיל הרבה יותר מוקדם בהרחקת הגור מהלהקה.

יש לי כלבה מעורבת בת ארבעה חודשים. היא בריאה ומאושרת בדרך כלל. לצערי לפני כשבוע היא שברה רגל שמאל אחורית, הרגל קובעה והיא כבר הולכת, רצה ומשחקת. אבל היא נראית לי מדוכאת והיא בקושי אוכלת (בערך 100 ג' ביום והיא שוקלת 8 ק"ג). האם זה מצב נורמלי?

אם שברה את הרגל לפני שבוע יתכן מאד וקיים סיבוך באיזור השבר כמו זיהום של העצם או אחוי פגום. כלב שאינו אוכל משמע הוא מוותר על היצר ההישרדותי החשוב ביותר לו. כלבים עושים זאת רק כשממש רע להם. גשו דחוף לווטרינר לבדיקות וצילומים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • חיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully