וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קפה חם בדייט הראשון עדיף על גלידה

25.10.2008 / 8:11

מדענים הטוענים כי חום פיסי מעורר גם רגשות חמים, ממליצים בחום על לגימת קפה בדייט הראשון. "חום פיזי הופך אותנו לנדיבים יותר"

אחיזת כוס משקה חם עשויה לגרום לשטף רגשות חמים. כך טוענים חוקרים שמצאו כי קיים קשר בין חום פיזי ורגשי. "חום פיזי עשוי לגרום לנו לראות אנשים אחרים כחמים יותר ואף להפוך אותנו לכאלה – נדיבים ובוטחים באחרים", טען ג'ון בארג, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת ייל. בארג ועמיתו לורנס וויליאמס מאוניברסיטת קולורדו ערכו סדרה של ניסויים שבחנו את הנושא.

החוקרים ביקשו מהמשתתפים בניסוי לאחוז במשך זמן קצר קפה קר או כוס קפה חם. לאחר מכן קיבלו המשתתפים מידע אודות אדם אחר ונתבקשו להעריך את תכונותיו האישיות. אלו שחבקו את הכוס המהבילה הראו נטייה גבוהה יותר להעריך כי מדובר באדם חם.

בניסוי אחר נתבקשו המתנדבים להחזיק חבילות קרח או כריות חימום במסווה של מחקר להערכת מוצרים. לאחר מכן נאמר למשתתפים כי הם יכולים לבחור בין קבלת מתנה בעצמם לבין קבלת שובר מתנה בעבור חבר. אלו שאחזו בכרית החימום נטו להעדיף את שובר המתנה, לעומת האוחזים בקרח, שבחרו לשמור את המתנה לעצמם.

לדברי החוקרים, החיבור בין חום פיזי לרגשי נוצר כנראה בשנות הילדות המוקדמות. הם הסבירו כי מושגיו הראשונים של פעוט לגבי חיבה וקירבה גופנית מתגבשים תוך התכרבלות כנגד גופו החם של מבוגר.

"אין זה מקרי שאנשים אוהבים לטבול באמבטיה חמה, לשתות תה או קפה ולאכול מרק עוף חם", אמר וויליאמס וסיכם: "לא מפליא שבתרבות המערבית אנשים בוחרים להתחיל מערכות יחסים תוך לגימת קפה משותפת. זה עדיף מאשר לצאת לאכול גלידה".

  • עוד באותו נושא:
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully