וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "לא קיבלנו הבטחות מהליכוד"

24.10.2008 / 13:48

בתום התייעצות עם מועצת חכמי התורה, הכריע מנהיגה הרוחני של ש"ס כי המפלגה לא תצטרף לממשלה בתנאים שלבני הציבה. יו"ר ש"ס: "ההחלטה לא להיכנס לממשלה - סופית"

הרב עובדיה יוסף החליט היום (שישי) כי ש"ס לא תצטרף לממשלה בראשות לבני, בתנאים שקדימה הציבה. יוסף קיבל את החלטתו בתום התייעצות עם מועצת חכמי התורה ולאחר שנועד בביתו בירושלים עם יו"ר המפלגה, השר אלי ישי.

מש"ס נמסר כי "לאורך כל המו"מ הקואליציוני, לא ביקשנו כיבודים, תארים או שדרוג פוליטי". עוד נמסר כי "ש"ס ביקשה שני דברים בלבד: סיוע אמיתי לשכבות החלשות בחברה הישראלית והגנה על ירושלים. אנחנו לא יכולים להתעלם מהקשיים ומהמצוקות בימים בהם מתפרסם דו"ח המדינות המפותחות וישראל נמצאת במקום הראשון בעוני".

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר במסיבת עיתונאים מאולתרת בירושלים: "הודענו כי במידה וידברו על ירושלים נפרוש. אנחנו ממשיכים באופן עקבי להתעקש על שני העקרונות של ירושלים וקצבאות הילדים". לדבריו, ש"ס לא קיבלה שום הבטחות מהליכוד. "היינו מנהלים את המשא ומתן, אילו היה רצון ללכת לקראתנו. הרצון שלנו לסייע ישראל הוא מעל הכל. ההחלטה שלנו היא סופית", אמר ישי.

גורם המקורב ליו"ר קדימה, השרה ציפי לבני, אמר בתגובה, כי "לבני היתה מוכנה לשלם מחיר להקמת ממשלה", אמר הגורם. "היא הציעה הצעות סבירות והגיוניות עם אלמנטים חברתיים, אך היא אינה מוכנה לשלם כל מחיר כדי שתהיה ממשלה. ביום ראשון היא תלך לנשיא כמתוכנן".

ש"ס דרשה כתנאי להצטרפותה לממשלה הצהרה פומבית של לבני שבה היא מודיעה כי לא תחלק את ירושלים. אתמול דחתה ש"ס את מסמך ההבנות שקדימה הגישה, בו הובטחו לה 950 מיליון שקלים לקצבאות הילדים, והיא דורשת כעת מיליארד וחצי שקלים.

בפגישה שנערכה אתמול בין צוותי המשא ומתן של קדימה ושל ש"ס נרשמה אמנם התקדמות לגבי העברת כספים לישיבות, אך לא הושגה פריצת דרך בסוגייה המרכזית במו"מ - קצבאות הילדים. בש"ס רוצים להגיע להסכם שהוא בשורה אמיתית ומכובדת", אמרו גורמים במפלגה. "לא נציג הסכם שמבייש את המשפחות ברוכות הילדים".

אתמול הציבה לבני אולטימטום ואמרה כי ביום ראשון תכריע אם בכוונתה להקים ממשלה או לערוך בחירות. בישיבת סיעת קדימה אמרה השרה כי "הגיע זמן ההכרעה. אני לא מתכוונת להיגרר לדרישות שמבחינתי עוברות את הקו בין לגיטימי לאחראי". לדבריה, "עד יום א' נדרשות החלטות מצד השותפות הקואליציוניות. עד אז נדע אנחנו והציבור כולו אם יש ממשלה או בחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully